کاوش

***جستجو های من***

کاوش

***جستجو های من***

شو عربی

www.nawalalzoghby.com

این سایت مملو از اهنگ های عربی حالش رو ببر البته حالا کمی خسته است

البته سایت نوال الزغبی فارسی هم هست

http://nawalalzoghbi.blogfa.com

 

 

 

 

کلیات تعبیر خواب

دانیال پیغمبر و ابن سیرین

آب بدان که زندگانى همه چیز به آب است قوله تعالى و من الماء کل شیئى حى ابن سیرین گوید اگر بیند که بر فراز آب همىرفت چون آب دریا و رودخانه و آنچه بدین نماید دلیل کند بر قوت ایمان و اعتقاد پاک وى و اگر بیند که از آب صاف خوشگوارى بسیار بخورد دلیل کند که عمرش دراز بود و معیشت وى خوش بود و اگر بیند که آب شور همىخورد تاویل به خلاف این بود و اگر بیند که از دریا آب خوشگوار همىخورد دلیل کند که به قدر آن از پادشاه مال و نعمت یابد و اگر بیند که جمله آب دریا را بخورد دلیل کند که پادشاهى همه جهان را بگیرد و بعضى گویند که به قدر آنکه از آب دریا خورده بود وى را بزرگى و مال و نعمت حاصل شود چون آب روشن و صافى بود اما اگر تیره بود آنچه بدو رسد با رنج و سختى و بیم و ترس بود کرمانى گوید که اگر بیند که آب گرم همىخورد دلیل بود که بیمارى و رنج کشد اگر بیند که بر وى آب گرم همىریختند، چنانکه او را خبر نباشد دلیل کند که بیمار شود یا غمى سخت بدو رسد و اگر بیند که در آب بیفتاد دلیل کند که در رنج و غم گرفتار شود و اگر ...

ذهن

"خواندن غذای ذهن است ، همانطور که ورزش غذای جسم."

یادگیری مادام العمر

1- کتاب بخوانید                                                                                           

کتابهایی از قبیل رمانهای قدیمی، داستانهای علمی تخـیـلی و راهـنماهای اقتصادی را انتخاب نموده و با خواندن آنها ذهن خود را تقویت کنید. پیـش از رفـتـن به تـعـطیـلات یک کتاب داستان جالب خریداری کنید. گذشته از مزایای و مـنفعتهای فکری، مشغله گریزی ناشی از خواندن کتاب میتواند بسیار آرام بخش باشد.

فواید ذهنی: کتـاب خـوانـی بـاعـث ورزیـدگـی مــهـارتــهـای ادارکـی شـده و مـجموعـه فرهنگ لغات را در حافظه شما افزایش خواهد داد. این کار را به طـور مـرتب انجام دهید. بعد از مدتی کوتاه بدلیل کسب اطلاعات و بالا رفتن سـطـح معلومات خـود شـگـفت زده شده و تبدیل به فردی خوش صحبت خواهید شد.

2- در کلاسهای آموزشی ثبت نام کنید                                                           

 چیزی جدید یاد بگیرید. در کلاسهای آشپزی، هنری یا ورزشی ثبت نام کنید.

فواید ذهنی: با ایـن عـمـل بـا مـفـاهـیـم، اطـلاعـات و ایـده هـای نو آشنا شده و قدرت یادگیری در شما از طریق حفظ کردن آن مطالب افزایش خواهد یافت.

3- یک زبان خارجی بیاموزید                                                                          

در کلاسهای زبان شرکت کرده، به نوارهای آموزشی گوش داده و با فردی که می توانید با او بزبانی دیگر گفتگوکنید، ارتباط برقرارنمایید.بجای برنامه های تلویزیونی همیشگی، فیلمهای زبان اصلی زیر نویس دار را تماشا کنید.

فواید ذهنی: آموختن یک زبان خارجی فکر شما را انعطاف پذیر نگاه داشته و باعث تـیز هوشی خواهد گردید و بنابراین از کند شدن روند تفکر ناشی از افزایش سن جـلوگیـری مینماید.همچنین در سفرهای بعدی به کشورهای خارجی از مشکلات کمتری برخوردار خواهید بود.

پوست

 بخشی از دستگاه پوششی بدن است. بخش‌های دیگر این دستگاه مو، ناخن و غشاء مخاطی هستند.

پوست متشکل از دو لایه اصلی است: روپوست (اپیدرم) که لایه نازکتر خارجی می‌‌باشد و میان‌پوست (درم) که لایه ضخیمتر داخلی است. روپوست لایه‌های ضخیمی از سلولهای مسطح می‌‌باشد. پوست با دارا بودن سطح متوسطی حدود ۲ متر مربع (۲.۵ یارد مربع)، یکی از بزرگ‌ترین اعضا بدن است. پوست یک سد محافظتی بین محیط جهان اطراف با عضلات، اعضای درونی و رگهای خونی و اعصاب بدن تشکیل می‌‌دهد. مو و ناخنها از پوست منشا گرفته و یک حفاظت اضافی ایجاد می‌کنند. ظاهر پوست به طور گسترده‌ای تغییر می‌کند. که این تغییر نه تنها به دلیل عواملی همچون افزایش سن بوده، بلکه، نمایش دهنده نوسانات هیجانی و سلامت عمومی، نیز می‌‌باشد . پوست یک عضو زنده است. فوقانی‌ترین لایه آن روپوست (اپیدرم) بوده که سطح پوست را تشکیل می‌‌دهد و متشکل از سلولهای مرده است و در هر فرد حدود ۳۰ هزار عدد از این سلولها در هر دقیقه ریزش می‌کنند. با این وجود سلولهای زنده پوست دائما در قسمت زیری تر روپوست تولید شده تا جایگزین این سلولها گردند. در زیر روپوست، میان‌پوست (درم) قرار گرفته که حاوی عروق خونی، انتهاهای عصبی و غدد می‌‌باشد. لایه‌ای از چربی در زیر درم قرار می‌گیرد و به عنوان یک عایق، ضربه گیر و منبع انرژی عمل می‌کند .

سراب من

سراب من

به زمین , به آسمان , به نیستی

به زمین که جز تباهی و سیاهی چیزی نیست

به فنا,    فنا شدن در گناه   در ننگ

اوج  , اوج به اسمان سبز  اوج گرفتن تا .....

از  زمین ,از ننگ , از ظلم,   از کفر  و از نور

من  خویشتن  سوختن  ساختن

سرزمین زیبا   اسمان بی ستاره   دلی از تباهی و ظلمت به اوج سکوت  می رسد

به سراب  به زندگی بی مهتاب

به خدا

 به خویشتن  سوختن  ساختن

به چه می اندیشی   به کجا خواهی رفت

سراب عشق  در کجا ها زیباست

فکر , اندیشه  , به چه می اندیشی 

پلاسما چهارمین حالت ماده

اگر پلاسما تا دمای زیاد حرارت داده شود، نظم موجود در پلاسما از بین می‌رود و ماده به توده درهم و برهم و کاملا نامنظم ذرات منفرد تبدیل می‌شود. بنابراین پلاسما گاهی نظیر سیالات ، رفتاری جمعی و گاهی نظیر ذرات منفرد ، بصورت کاملا تکی عمل می‌کند. به دلیل همین رفتارهای عجیب و غریب است که غالبا پلاسما در کنار گازها و مایعات و جامدات ، چهارمین حالت ماده معرفی می‌شود. بنابراین با توجه به اینکه چگالی پلاسما قابل توجه می‌باشد. مدولانک در تک ذرات منفرد به مشکلات رفتار پلاسما افزوده می‌شود.