کاوش

***جستجو های من***

کاوش

***جستجو های من***

احترام

همه آن را می خواهند، معدودی بدستش می آورند. چرا؟ به شما خواهیم گفت چر ا. احترام اکتسابی است ؛هرگز به کسی اهدا نمیشود . امروزه با هجوم مردم برای انجام دادن سراسیمه وار کارها ، اندک افرادی دارای اراده، بردباری یا پشتکار مورد نیاز برای مورد احترام واقع شدن حقیقی می باشند . همانند نوشیدن یک قهوه اسپرسوی خوب، ایجاد احترام نیازمند زمان و درنظر گرفتن جزئیات ظریف است تا بتوان به بهترین نتیجه دست یافت.

احترام همچنین رابطه مستقیم با شهرت و اعتبار شما دارد . از خود جلوه ای متشخص بسازید،احترام به عنوان نتیجه ظاهر خواهد شد. روشهایی برای سرعت بخشیدن به این فرایند وجود دارد - حداقل برای کوتاه مدت - از طریق برخی راههای میان بر . 

  برای مثال خود را در موقعیتی قرار دهید که بتوانید قدرت خود را بکار ببرید ( قدرت حقیقی، نه در راس قدرت دربان باشگاه )، آنگاه مقدار م عینی از احترام به شما اعطا خواهد شد، نه بدلیل اینکه استحقاقش را داشته اید، بلکه به این خاطر که موقیت جدید شما اینطور ایجاب میکند.

برروی کسی آب دهان نیندازید

من با یک مامور عالیرتبه پلیس آن قدر دوستی عمیقی داشتم که می توانستم روی صورتش آب دهان بیندازم و از او بخواهم بدلیل اینکه سد راه آب دهانم شده، از من عذر خواهی کند، اما بخاطر "مقام " او از انجام چنین کارگستاخانه ای خودداری کردم . من برای مقام ریاست احترام قائل هستم، بنابراین بدلیل "مقام" او، به رئیس خود احترام میگذارم نه بخاطر آنچه که او انجام داده و مستحق احترام من شده است. بنابراین بیایید واق عیت گرا باشیم؛ اکثریت ما استطاعت تهیه بنز را نداریم، و درصد بسیار کمتری می توانیم موقیعتی قدرتمند را برای خود خریداری نماییم. با این شرایط چگونه میتوانیم مقداری احترام را بسرعت کسب نماییم؟

در این قسمت هفت نکته وجود دارد که احترام شما را تضمین نمی آند ، اما شما را در جهتی صحیح هدایت خواهدکرد. آنچکه باید بخاطر داشته باشید آن است که این نکات نباید فقط یکبار انجام شده و سپس فراموش گردند، بلکه باید به عنوان بخشی از سبک زندگی و تصویر جدیدی که در نظر دارید دربیایند.

١- لباس مناسب بپوشید

صرفه نظر از اینکه در گذشته چه کار کرده اید، چقدر پول در حساب بانکی خود دارید، تا چه اندازه مشهور هستید یا چقدر چاق شده اید، یک شخص با لباسی شایسته بهتر از یک کهنه پوش مورد توجه قرار میگیرد. درمورد هر نوع لباسی صحبت نمیکنیم، منظور یک لباس اندازه است که توسط خیاطی ماهر و چیره دست دوخته شده است . اکنون زمان ارزان بودن نیست . یک دست کت و شلوار ٥٠ هزار تومانی بخرید، آنگاه ٥٠ هزار تومان بنظر خواهید رسید . کت و شلواری ٣٠٠ هزار تومانی بخرید، ٣٠٠ میلیون بنظر خواهید رسید. در مورد کفش ها هم خسیس نبوده و یک جفت از بهترین آنرا برای خود تهیه کنید . هر چیز ساخت ایتالیا اتوماتیک وار بهتر از بقیه می باشد -- پایان داستان.

٢- ساکت بمانید

میدانم که همه شما تصور میکنید که نابغه اید، اما واقیت آن اس ت که نیستید . در غیر اینصورت نیز به هیچ نصیحتی احتیاج نداشتید و جهان بازیچه ای در کف دستان شما می بود. بنابراین، چون هنوز چیزهای زیادی برای آموختن وجود دارد، بهتر است که دهان را بسته نگاه داشته و گوش کرد.

خردمند و مرموز بو ده و فقط چیزی را که لازم است بگویید . در واقع هیچ چیزی را تا زمانی که مجبور نشده اید، بیان نکنید . اشتباهات معمولا توسط افرادی صورت میگیرند که بدون دلیلی مناسب زبان به صحبت می گشایند . هرقدر یک فرد اطلاعات کمتری از شما داشته باشد، احتمال ماندن وی در فاصله ای محترمانه بیشتر خواهد شد.

وقتی من کسی را برای اولین بار ملاقات می کنم، مؤدبانه با او سلام و احوال پرسی نموده و تا دو دقیقه بعد از آن چیزی نمی گویم . در این فاصله آن فرد ساده لوح همه اسرار خود را برایم تعریف کرده است؛ کجا زندگی می کند، روابطش با همسرش چگونه است، شماره کارت اعتباریش چیست و چه تعداد قرص برای رفع مشکلات جنسیش مصرف میکند . اگر شما هم در مکالمات خود اینچنین باشید، آیا کسی حاظر خواهد بود بعد از آن دو دقیقه باز هم برایتان احترام قائل باشد؟

٣- دروغ نگویید

اگر مجبور به سخن گفتن شدید، به آنچه که واقعا می دانید اکتفا کنید . دروغ گفتن برای تحت تاثیر قراردان و یا جلب احترام دیگران نتیجه معکوس در بر خواهد داشت. هیچ راهی سریعتر از دروغگویی برای از دست دادن احترام وجود ندارد، بخصوص زمانی که آن دروغگویی با حماقت همراه باشد . اگر چیزی را نمیدانید، بسادگی بگویید، " من در این مورد نظری نمیتوانم بدهم ." یک انسان حقیقی کاستی ها و ضعف های خود را می پذیرد . اگر طرف دیگر مودب باشد، از شما آنچه که در تواناییتان است را درخواست نموده، و شما فرصتی پیدا خواهید کرد که در مورد چیزی صحبت نمایید که همانند انیشتین جلوه تان دهد.

٤- هرگز لبخند نزنید ( آن را برای همسرتان نگهدارید )

هر وقت مرد رندی را میبینم که همگی دندانهایش را نشان میدهد، همیشه تصویر یک تمساح به ذهنم خطور میکند. یک انسان محترم، یک انسان هوشیار نیز هست . لبخند زدن میتواند جلوه شما را مخدوش نماید و ممکن است دیگران تصور کنند که شما یک فروشنده اتومبیل دست دوم هستید.

از لبخند زدن دوری کنید تا انسانی جدی بنظر کیید که براحتی تحت تاثیر قرار نمیگیرد . از هر ١٠ مورد، ٩ مورد طرف مقابل حتی سخت تر تلاش خوهد کرد تا موافقت شما را بدست آورد . در این شرایط چه کسی به چه کسی احترام می گذارد؟ در عوض لبخند ملیحانه و نشان دادن دندانهای همچون صدف خود را هنگامی که با همسر تان هستید، از او دریغ ننمایید.

٥- اطمینان و تواضع

افراد با اطمینان توان ایی جذب بسیار بیشتری نسبت به بقیه افراد دارند . این اطمینان حتی اگر شامل راه رفتن مغرورانه، وضعیت اندام مناسب یا اخلاق و رفتار شخصی خوب باشد، تصویر شخصی تحت کنترل را نمایان می سازد که میداند چه کاری انجام میدهد و میتواند کار را به اتمام برساند . یک انسان مطمئن میگوید، "شما میتوانید به قابلیتهای من اعتماد کنید" و "به گفته های من احترام بگذارید." به چشمان کسی نگاه کنید . یک انسان مطمئن هیچگاه کثیفی را در کفشهایش مشاهده نمیکند ، چرا که او

هرگز نظرش را به پایین نمی افکند. مرز بین اطمینان و خود بینی را بیاد داشته باشید . اطمینان تعادل توام با فروتنی و تواضع میباشد . فقط انسانهای نادان فخر فروشی میکنند . کسی شما را معرفی میکند و می گوید، " آقای فلانی واقعا زرنگ است، شرکتش پارسال١٠0 میلیون سود کرد."شما پاسخ می دهید، "حتی با حرفه ای ترین مهارتهای رهبری در جهان، بدون سربازان کارکشته و خوب، نمیتوانستم کاری انجام دهم . یک انسان بتنهایی قادر به صورت دادن چیزی نیست ." چه کاری انجام داده اید؟ شما قابلیتهای خود را در ضمن تحسین دیگران آشکار نموده اید. چه انسان متواضعی هستید.

6- مؤدب باشید - احترام و نزاکت را متقابلا رد و بدل نمایید

وقتی کسی را ملاقات میکنید، نباید با بی نزاکتی لبخند بزنید، اما از طرفی بی ادب نیز نباید باشید . محتاط بودن به معنای آن نیست که نمی توانید مؤدب باشید . رفتار شایسته نمایانگر خلوص، و خلوص نمایانگر وقار است؛ یک انسان با وقار دارای خصیصه های در خور احترام میباشد . هیچکسی تا حال بدلیل ادب و یا نزاکت زیاد دشمنش به جنگ او نرفته است. ادب همچنین به معنای ترسو بودن نیست.

٧- حافظه خوبی داشته باشید

یکی از مسائل مهم و کلیدی تقویت حافظه است، چون علاوه بر دور نگاه داشتن فرد از اشتباهات احتمالی، باعث امتیازات بیشماری در دنیای کار و تجارت می گردد . اگر نام فردی که از معرفی او ٣٠ ثانیه هم نمی گذرد را بیاد نیاورید، مانند یک آدم ابله به نظر خواهید آمد. بخاطر آوردن اسامی و آنچه که به شما گفته شده، نشان دهنده این است که فردی هستید که به جزئیات توجه دارید، و نیز دقیق، باهوش و فهیم می باشید . لازم نیست یک سخنرانی طولانی را بیاد بیاورید؛ بخاطر آوردن یک اسم کافی است، و این باعث می گردد طرف مقابل شما احساس خوبی نماید ( اگر مطلبی را درمورد فرزندانش بیاد آورید، امتیازتان بیشتر می گردد ). و او چه فکری خواهد کرد؟ " عجب مرد محترمی، دوستش دارم . او حتی اسم مرا بخاطر دارد."

نظرات 5 + ارسال نظر
[ بدون نام ] پنج‌شنبه 7 آذر 1387 ساعت 22:20

salam\
shoma midoonin chetoor mishe ip-addresse kasani roo ke be weblogemoon sar mizanan chetoor mishe did ?
mamnoon

به احتمال ۹۹ درصد ما که میزبان شما هستیم می تونیم ؛ ip" شما رو بگیریم شما هم می تونید میهمان خودتون باشید تا آدرس الکترونیک تون رو بدست بیارید

رامین جمعه 8 آذر 1387 ساعت 00:16 http://www.bose-talaeeeee.blogsky.com/

سلام وبلاگ زیبایی داری
به وبلاگ منم سر بزن
فقط نظر یادت نره
اگه موافق تبادل لینک یا لوگو هستی
منو به نام
ورود دخترا اکیدا ممنوع! لینک کن
بعد خبرشو بده من با چه اسمی لینکت کنم



میدونستی که وبلاگت معدن طلاست؟چرا نمیخوای از وبلاگت علاوه بر تفریحی بودنش استفاده مالی بکنی؟
آیا میدونستی از طریق وبلاگت میتونی درامد ثابت ماهیانه داشته باشی و حتی اگه خودتم نخواستی فعالیت کنی از طریق زیرمجموعه هات که تو سیستم عضو میکنی ماهیانه در آمد ثابت داشته باشی؟اینا اصلا کاری نداره و چند دقیقه بیشتر وقتتو نمیگیره.با گذاشتن بنرهای تبلیغاتی سیستم اکسین ادز به ازای هر کلیک که روی تبلیغاتت بشه تا سقف 70 تومان پورسانت میگیری و به ازای هر نفر که به سایت دعوت کنی مبلغ 100 تومان پورسانت میگیری و به ازای هر کلیک که رو تبلیغات زیر مجموعه هات بشه مبلغ 5 تومان پورسانت میگیری.این عالی نیست؟تازه اگرم نخواستی این فعالیت ها رو بکنی میتونی فقط عضو سایت بشی و از ابزار وبمستر فوق العاده سایت برای زیبایی سایت و افزایش آمار بازدیدهای وبلاگت استفاده کنی.که کاملا رایگانه مثل سیستم تبادل لینک و پیلم نما و خبرنامه . میتونی هر روز خودت 1 بار روی تبلیغات متنی و روی تبلیغات گرافیکی وبلاگت کلیک کنی و پورسانتشو گیری.حالا اگه تصمیم گرفتی تا عضو سایت بشی از طریق لینک زیر میتونی اینکارو بکنی:
http://www.oxinads.com/?a=22415

محمد جمعه 27 دی 1387 ساعت 09:50

سلام. وبلاگت رو دیدم. خوبه اما بهتر هم می تونه باشه.
از سایت ما هم سر بزن
http://www.electronix.ir/forum

امیر چهارشنبه 2 بهمن 1387 ساعت 14:58 http://www.reyshop.ir

با سلام

از وبلاگ شما بازدید کردیم. خیلی جالب بود وبلاگ قشنگی داشتی
در صورت تمایل از وبسایت ما نیز دیدن فرمایید

بـزرگتـریـــن و جــامـع تـریــن فـروشــگاه ایـنتــرنتــی ایــران

http://www.Reyshop.ir
http://www.Reyshop.com

باسپاس

Amir شنبه 5 بهمن 1387 ساعت 13:38 http://www.reyshop.com/group.htm

با سلام

وبلاگ شما خیلی جالب بود
دوست داشتید تو گروه ما عضو شوید و در قرعه کشی ما شرکت کنید

http://www.Reyshop.ir
http://www.Reyshop.com
http://www.reyshop.com/group.htm

با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد