کاوش

***جستجو های من***

کاوش

***جستجو های من***

پیشنهاد ازدواج دادن

پیشنهاد ازدواج دادن بی شک یکی از مهمترین و بزرگترین گامهایی میباشد که تا به حال برداشته اید . شما خواهان آن هستید که در آن لحظه همه چیز عالی و به بهترین نحو پیش رود و از آن مهمتر که میخواهید پاسخ وی مثبت باشد! این نکات را هنگام دادن پیشنهاد ازدواج ، مد نظر قرار دهید تا

شانس موفقیت شما افزایش یابد: 

 ١- مطمئن گردید که فرد مناسبی را برگزیده اید : واضح است نه ! اما حقیقت امر آن است که ازدواج چیزی نیست که بخواهید بخاطر انگیزه های آنی وارد آن گردید. ممکن است شما دیوانه وار همدیگر را دوست داشته باشید ، اما اگر همسرتان خواهان فرزند باشد اما شما نه، ازدواج شما قطعا زیاد دوام نخواهد آورد و یا آنکه ارزشهای شما با ارزشهای همسرتان متفاوت باشد . اگر در مورد فردی که میخواهید با وی ازدواج کنید تردید دارید، بهتر است بیشتر درباره آن بیاندیشید.  

٢ - مطمئن شوید هر دوی شما آمادگی دارید: پیش از آنکه پیشنهاد ازدواج دهید بدانیدکه در زندگی بدنبال چه اهدافی میباشید، حتی اهداف ٥٠ سال آینده خود با یکدیگر صحبت کنید . هر چه بیشتر با یکدیگر در مورد آن چه برای شما حائز اهمیت میباشد گفتگو کنید ، بیشتر متوجه آن میگردید که آیا با یکدیگر تفاهم و سازگاری دارید یا خیر. همچنین باید از لحاظ مالی آمادگی داشته باشید. اگر شما قادر نیستید که مخارج خود را تامین کنید، بهتر است نامزدی خود را به تعویق بیاندازید.  

٣- از پدر و مادر وی اجازه بگیرید : شما ابتدا باید بدانید که ؛ اگر پیش از ازدواج با پدر و مادر وی مشورت کرده و اجازه بخواهید آنها را خوشنود میسازد یا خیر. این نکته شاید عجیب بنظر آید اما شما که نمی خواهید پدر زن و مادر همسر آینده خود را برنجانید ؟ این عمل برای آنکه دلشان را بدست بیاورید، بسیار موثر خواهد بود. 

 ٤ - بطریقی پیشنهاد بدهید آه، خوشایند وی باشد : به پیشنهاد ازدواج همچون یک هدیه به بانوی زندگی خود بنگرید. آن را بطریقی طرح ریزی کنید که باب میل و سلیقه وی بوده و مطابق با شخصیتش باشد . آیا وی رومانتیک است و یا اهل تفریح و شوخ طبعی؟ آیا میل دارد بطور محرمانه از وی خواستگاری کنید و یا روی دیوار درخواست خود را بنوسید؟ 

 ٥- درباره هدیه دادن به وی تصمیم بگیرید : برای دخترها و زنان هیچ چیز مبهوت کننده تر از یک هدیه غیر منتظره و غافلگیر کننده حلقه برلیان نمی باشد . اما اگر توان مالی شما اجازه این کار را به شما نمی دهد، برای یک حلقه مناسب بودجه شما کفایت میکند . اما حتما پیش از آنکه حلقه را خریداری کنید از نوع سلیقه وی اطلاع یابید . این کار را میتوانید با سوال کردن از دوستان و یا خانواده وی و یا مشاهده نوع جواهرآلاتی که وی استفاده می کند ، انجام دهید. اما بسیاری از دختران تمایل دارند هنگام انتخاب حلقه خودشان حضور داشته باشند. بهرحال باید به خواسته های وی احترام بگذارید. 

 ٦- مطمئن گردید پاسخ وی مثبت میباشد : هنگامیکه پیشنهاد ازدواج میدهید، باید مطمئن باشید که پاسخ وی "بله" خواهد بود . شما میباست از قبل در مورد ازدواج به ا ندازه کافی صحبت کرده و کاملا از آن چه طرف مقابل از یک شریک زندگی بلند مدت انتظار دارد، آگاهی یافته باشید . درست است که میخواهید پیشنهاد ازدواج شما برای او سورپریز باشد ، اما نباید بی مقدمه دست به این کار بزنید.  

٧- افراد زیادی را از قصد و تصمیم خود آگاه نسازید : شما ممکن است وسوسه شوید که قصد خود را با دوستان و خانواده خود در میان بگذارید . اما عاقلانه تر آن است که این خبر را تنها با یکی دو تا ازدوستان و یا نزدیکان صمیمی خود در میان گذاشته و به آنها اطمینان داشته باشید که رازدار و محرم اسرار شما میباشند. 

 ٨- پیشنهاد خود را از حفظ نکنید : صرفنظر از آنکه کجا و چگونه پیشنهاد ازدواج می دهید، باید با نهایت صداقت و ابراز عشق حقیقی شما نسبت به وی همراه باشد . از قبل در مورد حرفهایی که میخواهید به او بزنید یادداشت بردارید ، اما دقیقا آنها را از بر نکنید. در آن لحظه به وی بگویید که چرا وی یک فرد استثنایی بوده و چرا شما خواهان آن میباشید که باقی عمر خود را با وی سپری کنید. باید جملات شما از دلتان برآید او میخواهد با یک مرد ازدواج کند و نه یک ربات!  

٩- مکان و زمان مناسب را بیابید : مکانی که پیشنهاد ازدواج می دهید می تواند : رستوران، پارک، سینما و یا لب دریا باشد .اما بهتر است مکانی انتخاب گردد که برای هر دوی شما خاطره انگیز بوده و شما را به یاد خاطرات گذشته بیندازد . فاکتور زمان نیز بسیار مهم می باشد اگر وی شرایط سختی را سپری می آند، اگر خسته و یا گرفتار دغدغه های شخصی و شغلی خود میباشد و یا آنکه از دست کسی عصبانی است، زمان مناسبی برای این کار نمیباشد.  

١٠ - او را دستپاچه نکنید : شما ممکن است بخواهید پیشنهاد خود را برای جهانیان فریاد بزنید و یا حداقل برای همسایگان مجاور خود ! اما مراقب باشید اشتیاق بی حد شما کار دستتان ندهد . اگر وی شخص درونگرا بوده و از آن که مرکز توجه دیگران واقع گردید بیزار میباشد، بهتر است این کار را بطور خصوصی با وی در میان بگذارید. ١١ 

 - انتظار همه نوع پیشامدی را داشته باشید : صرفنظر از همه نقشه ها و طرح ریزی ها، امکان دارد ، امور دقیقا آن طوری که شما و یا وی تصور میکردید پیش نرود . خود را برای واکنشهای احتمالی آماده کنید .او ممکن است دستپاچه شده و یا هیجان زده گردد و یا آن که کاملا آرام و بی تفاوت باقی بماند. وی ممکن است بگوید : "بله-خیر" و یا "شاید". شما ممکن است تصور کنید وی را کاملا می شناسید اما از پیش داوری و آنکه پاسخ وی چگونه خواهد بود پرهیز کنید چون ممکن است مایوس گردید.  

١٢  - اگر پاسخ وی منفی بود مایوس نشوید : همواره احتمال آن که وی "نه"بگوید وجود دارد . اما دلسرد نشوید با او صحبت کنید و علت عدم آمادگی وی را جویا گردید . وی ممکن است تنها به زمان بیشتری نیاز داشته باشد و یا آن که اصلا وی دختر مناسبی برای شما نباشد. اگر این طور باشد بهتر است همین حالا پی به آن ببرید تا آنکه پس از ازدواج. 

 ١٣ - خیلی زود و یا خیلی دیر پیشنهاد ندهید : زمان معینی برای پیشنهاد ازدواج وجود ندارد . اما بهتر است پس از تنها گذشت ٢ هفته از آشنایی خود با وی ، پیشنهاد ازدواج ندهید ! زمان پیشنهاد ازدواج هنگامی است که شما برای مدتی کافی به یکدیگر متعهد شده باشید. همچنین زیاد وقت را تلف نکنید شجاع باشید و حرف دلتان را بزنید . اگر هم خیلی کمرو می باشید، می توانید پیشنهاد خود را در قالب نامه برای دختر مورد علاقه خود ارسال کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد