کاوش

***جستجو های من***

کاوش

***جستجو های من***

ذهن

"خواندن غذای ذهن است ، همانطور که ورزش غذای جسم."

یادگیری مادام العمر

1- کتاب بخوانید                                                                                           

کتابهایی از قبیل رمانهای قدیمی، داستانهای علمی تخـیـلی و راهـنماهای اقتصادی را انتخاب نموده و با خواندن آنها ذهن خود را تقویت کنید. پیـش از رفـتـن به تـعـطیـلات یک کتاب داستان جالب خریداری کنید. گذشته از مزایای و مـنفعتهای فکری، مشغله گریزی ناشی از خواندن کتاب میتواند بسیار آرام بخش باشد.

فواید ذهنی: کتـاب خـوانـی بـاعـث ورزیـدگـی مــهـارتــهـای ادارکـی شـده و مـجموعـه فرهنگ لغات را در حافظه شما افزایش خواهد داد. این کار را به طـور مـرتب انجام دهید. بعد از مدتی کوتاه بدلیل کسب اطلاعات و بالا رفتن سـطـح معلومات خـود شـگـفت زده شده و تبدیل به فردی خوش صحبت خواهید شد.

2- در کلاسهای آموزشی ثبت نام کنید                                                           

 چیزی جدید یاد بگیرید. در کلاسهای آشپزی، هنری یا ورزشی ثبت نام کنید.

فواید ذهنی: با ایـن عـمـل بـا مـفـاهـیـم، اطـلاعـات و ایـده هـای نو آشنا شده و قدرت یادگیری در شما از طریق حفظ کردن آن مطالب افزایش خواهد یافت.

3- یک زبان خارجی بیاموزید                                                                          

در کلاسهای زبان شرکت کرده، به نوارهای آموزشی گوش داده و با فردی که می توانید با او بزبانی دیگر گفتگوکنید، ارتباط برقرارنمایید.بجای برنامه های تلویزیونی همیشگی، فیلمهای زبان اصلی زیر نویس دار را تماشا کنید.

فواید ذهنی: آموختن یک زبان خارجی فکر شما را انعطاف پذیر نگاه داشته و باعث تـیز هوشی خواهد گردید و بنابراین از کند شدن روند تفکر ناشی از افزایش سن جـلوگیـری مینماید.همچنین در سفرهای بعدی به کشورهای خارجی از مشکلات کمتری برخوردار خواهید بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد