کاوش

***جستجو های من***

کاوش

***جستجو های من***

تعریف تجاوز جنسی



تعریف تجاوز جنسی


بـه جـرمـی اطلاق میگردد که در آن قربانی بر خلاف میل و
اراده اش مجــبور به برقراری رابطه جنسی تحمیلی با فرد
متجاوز میگردد.


تصورات غلط در رابطه با این پدیده


* تـجـاوز جـنـسی نـوعی رابـطه جنـسی میـباشد: خیر،
تجاوز جنسی یک جرم و جنایت وحشیانه است.


* متجاوزین جنسی متعلق به طبقه پایین اجتماع بوده و اغلب آنان بی سواد و بی خانمان میباشند: خیر، یک متجاوز جنسی میتواند: مهندس، قهرمان ورزشی، دکتر، مدد کار اجتماعی و یا یک مدیر عامل باشد.


* تجاوز جنسی یک امر نادر میباشد: خیر، تجاوز جنسی یک امر شایع در سراسر جهان میباشد. اما به سبب بد نامی مرتبط با آن و عدم گزارش و پنهان سازی آن از سوی قربانیان به ظاهر پدیده ای نادر تلقی میگردد.


* تنها زنان بد و نا پاکدامن قربانیان تجاوز جنسی بوده و یا زنان با رفتار و یا نوع پوشش نامناسب و تحریک کننده خود مردان را به این عمل وامیدارند: خیر، ثابت گردیده که نوع پوشش، رفتار و یا تا دیر وقت بیرون ماندن از منزل تاثیری در تصمیم گیری فرد متجاوز ندارد.


* تجاوز جنسی تنها برای دختران و زنان زیبا اتفاق می افتد: خیر، سن، زیبایی، وابستگی نژادی برای متجاوزین حائز اهمیت نمیباشد. متجاوزین تنها بدنبال افراد آسیب پذیر و در دسترس میباشند.


* تجاوز جنسی تنها مختص زنان میباشد: خیر، زنان، مردان و کودکان در هر سن و شرایطی ممکن است قربانی این پدیده شوم گردند.


* ضربه روحی ناشی از تجاوز جنسی زود گذر و موقتی میباشد: خیر، تجاوز جنسی یک تجربه تکان دهنده میباشد که تاثیر ویرانگری بروی سلامت روحی و روانی قربانی بجای میگذارد.


* تجاوز جنسی یک عمل ناگهانی و تکانشی میباشد: خیر، اغلب تجاوزات جنسی از پیش برنامه ریزی میگردند.


* تجاوزات جنسی توسط افراد غریبه صورت میپذیرند: خیر، % 70 تجاوزات جنسی توسط نزدیکان و آشنایان قربانی (دوست، خویشاوند و یا همکار) به وقوع میپیوندند.


* متجاوزین جنسی فاقد شریک جنسی میباشند: خیر، %60 متجاوزین جنسی دارای همسر هستند.


* اکثر تجاوزات جنسی در خارج از منزل روی میدهند: خیر، %50 تجاوزات جنسی در داخل منزل روی میدهند.


* هیچ فردی را نمیتوان بدون میل باطنی اش مورد تجاوز جنسی قرار داد: خیر، اغلب متجاوزان از اسلحه گرم و یا چاقو برای تهدید قربانی استفاده میکنند.


* انگیزه اصلی متجاوزین جنسی لذت جویی میباشد:خیر لذت جویی تنها یکی از این انگیزه ها میباشد.


انگیزه های متجاوزین جنسی...

فواید جویدن آدامس

جـویـدن آدامس مـنحصر به انسانهای امروزی نبوده بطوری
که قدیمی ترین تـــکه آدامس کشف شده متعلق به
9000
سال قبل میــباشد. نخستین آدامس های تجاری در سال
1850 به بازار عرضه گردید. چند نکته جالب در باره آدامس:





1-سالانه در حدود
500 هزار تن آدامس در سراسر جهان جویده میگردد.


2-90 درصد کل آدامس های جهان توسط شرکت آمریکایی wrigley تولید میگردد.


3-کشور ترکیه بالاترین تعداد شرکتهای تولید کننده آدامس در جهان را به خود اختصاص داده است، با 60 شرکت تولید کننده آدامس.


4-رکورد بزرگترین آدامس باد شده به قطر 58 سانتی متر متعلق به خانمی از اهل کالیفرنیا میباشد.


5-بلعیدن آدامس مشکل خاصی برای انسان ایجاد نمی کند، چراکه مانند ذرت بو داده از سیستم گوارش بطور دست نخورده عبور کرده و خارج میگردد.


6-بجای ماندن آدامس جویده شده در صحنه جرم میتواند به شناسایی مجرم کمک کند. (با بررسی اثر دندانها بروی آدامس)


مواد تشکیل دهنده آدامس:


1-پایه و اساس آدامس(30%): بخشی از آدامس است که هنگام جویدن حل نمی گردد. صمغ های طبیعی(chicle-mastic-spruce-balata)، لاتکس ها(leche-jelutong-nispero)، پلاستیک ها (پلی اتیلن، پلی وینیل استات، استئاریک اسید)، پارافین جامد و یا موم زنبور عسل.


2-شیرین کننده ها(59%): شکر و دکستروز در آدامسهای معمولی و در آدامس های بدون قند سوربیتول(sorbitol)، زایلیتول(xylitol)، ایزومالت(isomalt)، مالتیدول(maltidol) مصرف میگردد که هم شیرین کننده هستند و هم حجم دهنده.


3-شیرین کننده های قوی(0.5%): نظیر آسپارتام (aspartame) و پتاسیم اسسولفام(acesulfame -k) که از قدرت شیرین کنندگی بسیار بالایی برخورد بوده و به عنوان طعم دهنده و افزایش ماندگاری طعم کلی به آدامس افزوده میگردند.


4-نرم کننده ها(2%): گلیسیرین، لسیتین، سوربیتول مایع، شیره مالیتول که به آدامس بافت و نرمی میبخشند.


5-شیره ذرت(10%): به عنوان نگهدارنده و جاذب رطوبت و برای حفظ تازگی به آدامس افزوده میشود.


6-طعم دهنده ها(4%): نعناع(mint)(peppermint-spearmint-menthol)، دارچین(cinnamon)، اکالیپتوس(eucalyptus)، شیرین بیان(liquorice)، انواع میوه ها (لیمو، توت فرنگی، آنانس، سیب، مرکبات، هندوانه، انبه، زنجبیل) و طعم کولا.


7-اجزاء فعال(5%): این اجزاء به عنوان سفید کننده و تمیز کننده دندانها،خوش بو کننده دهان و تنفس، و بهبود سلامتی دندانها به آدامس افزوده میگردند. کاربامید(carbamide) به عنوان خنثی کننده اسیدهای پلاک دندان ها و جلوگیری از پوسیدگی آنها، جوش شیرین(baking soda) و کربنات کلسیم (calcium carbonate) به عنوان سفید کننده، استات روی(zinc acetate) و چای سبز(green tea) به عنوان خوشبو کننده تنفس و رفع بوهای بد دهان به آدامس اضافه میگردند. ویتامین ها، کلسیم، فلوراید و روی از دیگر مواد فعالی میباشند که ممکن است به آدامس افزوده گردد.


8-رنگ های غذایی و خوراکی.


آدامس های ویژه:


1-آدامس نیکوتین دار(nicotin gum): حاوی نیکوتین بوده و علایم محرومیت از نیکوتین و هوس کشیدن سیگار، درافرادی که مایل به ترک سیگار میباشند را کاهش میدهد.


2-آدامس بادکنکی(bubblegum): از رنگ صورتی و از صمغ بیشتری برخودار بوده و خاصیت ارتجاعی بیشتری دارند. حجمشان نیز نسبت به آدامس های معمولی بیشتر میباشد.


3-آدامس های حاوی ویتامین ها که مخصوص کودکان تهیه میگردد.


فواید جویدن آدامس برای سلامتی:


حتما از آدامس های بدون قند(sugar free) استفاده کنید.


1-کمک به تمرکز و بهبود حافظه. عمل جویدن باعث تحریک هیپوتالاموس مغز و ترشح هورمونی میگردد که انسان را گوش بزنگ، هوشیار و متمرکز نگه میدارد.


2-کاهش گرفتگی گوش ها ناشی از تغییرات فشار هوا حین پرواز با هواپیما.


3-افزایش بزاق دهان تا 10 برابر. بزاق دهان حاوی یونهای کربنات هیدرون است که نوعی قلیای ضعیف محسوب شده و موجب خنثی شدن اسیدهای پلاک در دهان میگردد. همچنین بزاق حاوی مواد معدنی نظیر کلسیم، فسفات و فلوراید است (مواد تشکیل دهنده مینای دندان) که در ترمیم زود هنگام پوسیدگی ها و افزایش استحکام مینای دندان ها موثر میباشد. آنزیم آمیلاز موجود در بزاق نیزهضم کربوهیدرات ها را سرعت میبخشد. بنابراین افزایش ترشح بزاق موجب محافظت از دندانها در برابر پوسیدگی (تا 40 درصد)، تسهیل عمل هضم کربوهیدراتها و جلوگیری از خشکی دهان میگردد. افزایش بزاق با خنثی سازی اسید معده، سوزش سردل را نیز کاهش میدهد.


4-رفع بوی بد دهان و خوشبو کردن تنفس.


5-پاکسازی سطوح دندان ها از مواد غذایی.


6-کاهش استرس و تنش.


7-آدامس های حاوی شیرین کننده الکل زایلیتول(xylitol) از پوسیدگی دندان ها جلوگیری میکنند.


8-آدامس های حاوی کافئین برای هوشیار نگه داشتن ذهن و بیدار ماندن موثر میباشند.


9-کمک به هضم غذا با تحریک معده.


10-سفید شدن دندانها توسط آدامسهای حاوی مواد سفید کننده.


11-آدامس نعناعی ضد نفخ میباشد.


12- آدامس از سوی دیگر با تحریک معده و تسریع عمل هضم باعث افزایش حس گرسنگی میشود. (افرادی که قصد کاهش وزن دارند نباید آدامس بجوند)


13-جویدن آدامس ضربان قلب را اندکی افزایش میدهد (5 ضربان در دقیقه) که باعث افزایش جریان خون به مغز و دیگر اعضاء بدن میگردد.


نکته:جویدم آدامس در هر ساعت 12 کیلوکالری انرژی می سوزاند.


نکته:جویدن طولانی مدت و با شدت آدامس میتواند به مفصل گیجگاهی فکی آسیب رسانده و یا پرکردگی های دندانها را از جای خود خارج سازد.


نکته:افرادی که از درد مفصل گیجگاهی فکی رنج میبرند نبایستی آدامس بجوند.


نکته:برای پر کردن موقت درزها و شکافها و یا محکم کردن موقت شیشه لق پنجره ها نیز میتوان از آدامس استفاده کرد.


آداب مصرف آدامس:


1-از جویدن آدامس با دهان باز خودداری کنید.


2-با جویدن آدامس جلب توجه نکنید و به ملایمت و آرامی آدامس بحوید.


3-از باد کردن و ترکاندن آدامس در حضور دیگران خودداری کنید.


4-در کلاسهای درس، محیط مدرسه و دانشگاه، میهمانی های رسمی، مراسم های رسمی (ازدواج، نامزدی و تدفین)، مطب دکتر و بیمارستان از جویدن آدامس خودداری کنید.


5-از انداختن آدامس بروی زمین و یا به بیرون پرتاب کردن آن از پنجره خودرو اجتناب ورزید.


6-فویل بسته بندی و لفاف آدامس را نزد خود نگه دارید، و هنگام دور انداختن آدامس ، آن را بدور آدامس پیچیده و درون سطل های زباله بیاندازید.


روش جدا سازی آدامس:


1-چنانچه آدامس به روی فرش، موکت و یا لباس چسبید، ابتدا آن را توسط یک تکه یخ سفت و منجمد کنید و سپس با کمک یک چاقوی کند آدامس را جدا کنید. لباسها را میتوانید درون فریزر قرار دهید تا آدامس سفت شود.


2-چنانچه ادامس به موی سر شما چسبید آن را به کمک کره بادام زمینی و یا روغن های نباتی نرم کرده و از مو جدا سازیذ.


3-به کمک الکل طبی نیز لکه های آدامس را برطرف کنید.


نحوه باد کردن آدامس:



1-چند تکه آدامس را درون دهان قرار دهید و به مدت 10 دقیقه آن را بجوید تا قند آن کاملا حل گردد.جویدن آدامس به همراه کره بادام زمینی بادکردن آدامس را تسهیل میکند.


2-به کمک سقف دهان و نوک زبان آدامس را به فرم یک توپ درآورید.


3-آدامس را به کمک زبان و پشت دندان های قدامی (و یا سقف دهان) پهن و مسطح سازید.


4-لبه های آدامس را با دندانهای فوقانی و تحتانی خود نگه داشته و سپس با نوک زبان وسط آدامس را بسمت خارج هل دهید.


5-به کمک لبها لایه نازک شده آدامس را نگه داشته و از طریق ریه ها (نه لب ها) به درون آدامس بدمید.


مارکهای معروف آدامس:


1-شرکت (wrigley):orbit-extra-freedent-eclipse-excel-bubble tape-hubba bubba-airwaves-doublemint-juicy fruit-big red-altoids-winterfresh


2-شرکت cadbury adams)):trident-stride-bubblicious


3- شرکت (perfetti van melle)::happydent-vivdent-air heads-air actioin-frisk-daygum

انگیزه های متجاوزین جنسی

تعرضات جنسی
نویسنده: مهران



انگیزه های متجاوزین جنسی


1-لذت جویی جنسی.


2- اعمال قدرت: این متجاوزین هوادار خشونت فیزیکی و مرد سالاری میباشند. معمولا قصد به قتل رساندن قربانی را نداشته و تنها میخواهند به قربانیان خود ضربه روحی وارد ساخته و آنان را تحقیر کنند.


3- اثبات مردانگی: این گونه متجاوزین از لحاظ اجتماعی ناکارآمد بوده و قادر به برقراری روابط عاشقانه، صمیمی و اجتماعی نمیباشند. معمولا پیش از تجاوز به قربانین خود به تعقیب آنا میپردازند. پرخاشگر و خشن نبوده و از بهره هوشی پایینی برخوردار هستند. به سبب عدم باور به توانایی خود به عنوان یک مرد برای اثبات آن به خود دست به این عمل میزنند.


4- انتقام جویی: اینگونه افراد معمولا معتاد به مواد مخدر و یا الکلی میباشند. زن ستیز بوده و دارای رفتار تکانشی و خشونت آمیز هستند. معمولا قربانی خاصی را از قبل انتخاب نمیکنند. تهاجم و تعرض انان به قربانین خود تکانشی، خود انگیخته، ناگهانی و وحشیانه میباشد. هرگاه قربانی آنان مقاومت کند ممکن است قربانی را تا حد مرگ مورد ضرب و جرح قرار دهند. اینگونه افراد نیز دارای بهره هوشی پایینی میباشند.


5-آزارگران: این گروه خطرناکترین متجاوزین را تشکیل میدهند. اینگونه افراد جامعه ستیز بوده و رفتار ضد اجتماعی از خود بروز میدهند. متاسفانه اینگونه افراد ممکن است فریبنده و جذاب بنظر برسند که شناسایی آنان را دشوار میسازد. معمولا قربانیان خود را بشدت شکنجه داده و یا به قتل میرسانند.


تجاوز توسط نزدیکان


بر خلاف تصور عام تجاوزاز سوی نزدیکان و آشنایان بخش عمده ای از تجاوزات جنسی را به خود اختصاص میدهد و یکی از پدیده های در حال گسترش، پدیده تجاوزات جنسی در دوستیهای جدید و نوپا میباشد که جوانان باید بسیار مراقب این معضل باشند. در زیر به توصیه هایی برای تامین ایمنی شما در این خصوص اشاره گشته است:


*تمایلات و محدودیتهای جنسی خود را شناخته و صریحا آنها را بیان دارید. هنگامی که پاسختان منفی میباشد با صراحت و قاطعانه "نه" بگویید.


*برای خود مرزها و حریمهای شخصی آشکاری معین کنید. به فرد مقابل خود بگویید که تا چه حدی اجازه دارد به شما نزدیک گردد.


* متاسفانه برخی مردان از آنکه دختری لباسهای زیبایی به تن کند و یا حاضر گردد در مکانی تنها با فرد باشد را بمنزله تمایل دختر برای برقراری جنسی قلمداد میکنند. مراقب اینگونه افراد باشید.


* مصرف مواد مواد مخدر، مواد روانگردان و مشروبات الکلی از عاملین بسیار مهمی در ارتکاب این جرم توسط افراد متجاوز محسوب میگردند. بنابراین از افرادی که تحت تاثیر اینگونه مواد قرار دارند دوری گزیده و مراقب رفتار و حرکاتشان باشید.


* همواره هوشیاری خود را حفظ کنید. از مصرف هرگونه مواد مخدر، روانگردان و مشروبات الکلی جدا پرهیز کنید. (به خصوص در میهمانیها)


* به احساسات درونی خود اطمینان کنید هرگاه احساس خطر کردید فورا محلی که در آن حضور دارید را ترک کنید. و یا هرگاه تهدید شده و یا مورد آزار و اذیت واقع شدید فریاد بکشید تا توجه دیگران به شما جلب گردد.


* برخی افراد سودجو در نوشیدنی قربانیان خود مواد خواب آور و یا مخدری مانند GHB(گاما هیدروکسی بوتیرات) آمیخته میکنند که فاقد هرگونه بو و یا طعم محسوسی میباشند. بنابراین بسیار مراقب نوشیدنیهایی که به شما تعارف میگردد باشید.


*از مکانهای متروکه، خلوت و تاریک جدا دوری گزینید.


* هیچگاه در قرار ملاقاتهای خود به منزل طرف مقابل خود نروید (مگر آنکه کاملا با فرد مقابل آشنایی داشته و به وی اعتماد داشته باشید) و در مکانهای عمومی قرار ملاقات بگذارید.


* معمولا مردان برای تحت فشار قرار دادن روحی دختران آنان را تهدید به قطع رابطه و یا بدنام ساختن آنان در صورت عدم تن در دادن به رابطه جنسی میکنند که دختران باید هوشیارانه تسلیم اینگونه تهدیدها نگردند.


مشکوک و غیر مجاز و همچنین خودروی افراد غریبه نگردید تاکسیهای * هیچگاه سوار





علل رقابت خانمها برای بدست آوردن مردها



اکـثـر خـانـمها برای بدست آوردن مرد مورد نظر خود از
حـــس رقابت بسیار زیادی برخوردار هستند. مثل این
اسـت کـه آقــایون بدون اینکه واقعا قصد چنین کاری را
داشـته باشند دارای نوعی کشش غریزی خاص برای
جذب خانم ها بـه رقـابـت هسـتـند. اگـرچـه بـعضی از
خانم هـا هنگامی که متوجه شوند همسر آنها با فرد
دیـگــری ارتباط برقرار کرده است موقرانه صحنه را ترک
مـی کــنند ولی بسیاری از خانمها چنین موقعیتی را
مثل یک میدان جنگ تصور می کنند که هیچ چاره ای جز مبارزه در آن را ندارند. در حقیقت آنها تصور می کنند مردهایی که از جانب خانمها توجه بیشتری را به خود جلب می کنند از سایر مردها برتر هستند. اما دلیل تمام این مسائل چیست؟ چرا خانمها برای بدست آوردن آقایون با یکدیگر چشم و هم چشمی می کنند؟


عشق
ـــــــــــــــــ
کم اهانت آمیزترین و بدیهی ترین دلیل این است که خانمها عمیقا عاشق هستند. اگر خانمی واقعا معتقد باشد که یک مرد بخصوص می تواند همسر ایده آل او در آینده باشد و آنها در میانه راه برای رسیدن به یکدیگر قرار داشته باشند، خانم مورد نظر از هیچ کاری برای پایان بخشیدن به این راه دریغ نخواهد کرد. این حقیقت که مرد مورد علاقه آنها درگیر رابطه با خانم دیگری است برایشان هیچ اهمیتی ندارد زیرا تصور می کنند که او با شخص مناسب ارتباط ندارد و دیر یا زود خودش متوجه این مطلب می شود.


چنین زن هایی سعی می کنند تا نقص ها، عیوب، ضعف ها و کاستی های خانم دیگر را پیدا کنند و از آنها به عنوان وسیله ای در راه رسیدن به اهداف خود استفاده کنند. او فکر می کند که اگر خانم دیگر در ذهن آقا بد جلوه کند به خودی خود تصویر ذهنی خودش برای آقا خوب خواهد شد. او حتی ممکن است تا حد فحش دادن و تهدید کردن خانم دیگر پیش رود زیرا تصور می کند که انجام چنین اموری او را در راه رسیدن به هدفش کمک خواهد کرد.


شاید در نگاه اول مردها از چنین روشی استقبال کنند اما بعد از مدتی به کارهای او بی اعتنایی خواهند کرد و او را فردی متجاوز و چاپلوس تلقی می کنند و او از این طریق نمی تواند به اهداف شوم خود دست پیدا کند. عشق حقیقی را نمی توان با اتکا به نفرت، تزویر و حقه بازی بدست آورد.


قدرت
ـــــــــــــــــ
بعد منفور جنس مونث در رقابت هایش هیچ ارتباطی به عشق ندارد و تنها به خاطر کسب قدرت می باشد. متاسفانه در جهان امروزی تعداد بسیار زیادی از خانم های تشنه قدرت وجود دارند که از تصاحب مردانی که متعلق به دیگران هستند لذت می برند. بله این حقیقت است: زیان زدن و آزردن خانم های دیگر باعث ایجاد خوشی و مسرت در آنها می شود. البته دردآورترین جای قضیه این است که آنها ممکن است به مردی که برای رسیدن به او تلاش می کنند به هیچ وجه علاقه نداشته باشند و در اکثر موارد مردها جزء آخرین افرادی هستند که از این مطلب با خبر می شوند. شاید آقایون تصور می کنند این عشق شدید از یک علاقه خالص نشئت می گیرد و این مطلب که آنها تنها وسیله ای برای رسیدن به اهداف خانم ها (دست یابی به قدرت) هستند، به ذهنشان هم خطور نمی کند.


ما در این قسمت هشدارهای لازم را به آقایون دادیم. از این پس با خود شماست که تشخیص دهید آیا عشق یک زن نسبت به شما واقعی است و یا نه تنها قصد او به بازی گرفتن احساسات شماست. یکی از راههای مناسب برای روشن شدن مطلب این است که واکنش های او را در زمانی که شما در حال گفتگو با خانم های دیگر هستید زیر نظر بگیرید. اگر رابطه شما با خانم دیگر معقول باشد و هیچ چیز خاصی بین شما دو نفر رد و بدل نشود خانم شما نباید بیش از اندازه از خود واکنش های غیر معمول نشان دهد.


میوه ممنوعه
ــــــــــــــــــــــ
هوا و هوس برای رسیدن به چیزهایی که انسان از آنها منع می شود از دیگر عوامل برانگیزاننده حس رقابت در خانم ها به شمار می رود. اگر دلایلی وجود داشته باشد که از رسیدن زنها به یک مرد خاص جلوگیری کند حس رقابتشان برای تصاحب مرد موردنظر بیدار می شود. بسیار ساده است آنها تنها به دنبال چیزی هستند که نمی توانند آنرا داشته باشند.


عوامل بسیار زیادی مثل ثروت، وضعیت ظاهری و تاهل می تواند یک مرد را برای خانم ها تبدیل به میوه ممنوعه کند. البته همه آقایون به خوبی می دانند که تا چه حد می توانند از این مطلب به نفع خود استفاده کنند. خود را دست نیافتنی جلوه دهید تا خواستنی تر به نظر برسید. البته من پیشنهاد نمی کنم که برای رسیدن به این هدف در انگشت خود از حلقه ازدواج استفاده کنید زیرا متاهل بودن شاید بتواند تا حدودی نظر عده اندکی از خانم ها را به خود جلب کند اما هنوز تعداد بسیار زیادی از خانم ها وجود دارند که برای رابطه دیگران ارزش قائل هستند.


مردهای خوب کم یاب شده اند
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
یکی از دلایل دیگری که خانم ها برای رسیدن به مردها با یکدیگر رقابت می کنند این است که آنها معتقدند که تمام مرد های خوب توسط خانم ها تصاحب می شوند. به این معنا که اگر مردی متاهل است و یا در حال ازدواج پس او مرد ایده آلی است، و اگر مردی مجرد باشد، تنهایی او دلیل خاصی دارد. این نوع استدلال ها باعث به وجود آوردن یک چرخه نادرست می شود که در آن مجردها همانطور مجرد باقی می مانند و آنهایی که متاهل هستند به دلیل توجه نابه جا و افراطی از سوی خانم های دیگر همیشه در حال قطع روابط خود و برقراری روابط جدید هستند.


شما می توانید از این طرز فکر خانم ها به نفع خود استفاده کنید. چگونه؟ بسیار ساده است. فقط کافی است آرام باشید و به صندلی خود تکیه دهید، به زودی متوجه خانم هایی که از آسمان برای شما به زمین می آیند، خواهید شد. فقط باید خونسردی خود را در تمام شرایط حفظ کنید و طوری رفتار کنید مثل اینکه آنها توجه شما را به خود جلب نکرده اند. این کار باعث می شود که در نظر خانم ها تبدیل به مردی شوید که برای آنها غیر قابل اجتناب است.

فواید موسیقی


فواید موسیقی


نویسنده: آرمند


تحقیقات بسیاری برای کشف فواید مختلف گوش دادن و نواختن موسیقی انجام گرفته است


. مشاهده ی شواهد بسیاری که همه نشاندهنده ی تاثیرات مثبت موسیقی بوده اند،


از خاصیت تسکین بخش آن بر اوضاع روانی انسانها گرفته تا تسریع رشد جنین در شکم مادر، باعث شده انسانها پی به قدرت شگرف موسیقی ببرند.


فواید احساسی


یک آهنگ به جا و مناسب قادر است فرد را از درگیری های زندگی رها کرده و حال و هوای خوبی به او بدهد. همه ی ما گاهی از نظر عصبی به هم می ریزیم، و بیشتر مردم برای بیرون آمدن از این حالت به موسیقی پناه می برند. مهمترین دلیل آن این است که موسیقی نسبت به سایر ابزار و وسایل، توانایی و قدرت بیشتری برای بیان احساسات ما دارد. به علاوه، ما در موقعیت های مختلف نوع متفاوتی از موسیقی را انتخاب می کنیم که با حال و هوای ما سازگار باشد.


برای افزایش رابطه ی احساسات خود با موسیقی سعی کنید بین آهنگ های مختلف و روحیه های مختلف رابطه برقرار کنید. با اینکار، وقتی حال و هوای خاصی داشتید، دقیقاً می دانید که کدام آهنگ یا کدام نوار موسیقی با روحیه ی شما سازگار است.


موسیقی و ورزش


تا به حال دقت کرده اید که چطور آهنگ های بخصوص کارایی شما را هنگام ورزش کردن در باشگاه بالاتر می برند؟ همین امروز قبل از رفتن به باشگاه دستگاه MP3 خود را با آهنگ هایی از AC/DC و Nana Mouskouri پر کنید و ببینید که چقدر با اشتیاق تر و چابک تر ورزش خواهید کرد. تحقیقات نشان داده است که آهنگ های پرجنب و جوش و مهیج، تنش و کشش عضلات را افزایش می دهند در حالیکه آهنگ های آرام و ملایم این تنش و فشار را کاهش می دهند.


محققین همچنین دریافته اند که موسیقی می تواند مهارت های حرکتی را تقویت کند. بنا بر تحقیقی که بر تعدادی دانش آموز دوران دبستان انجام گرفته است، گفته میشود که کودکانی که حین گوش دادن به موسیقی مهارت های حرکتی اولیه مثل پرتاب کردن، پریدن، و گرفتن را یاد می گیرند بسیار بهتر از آندسته کودکانی آموزش می گیرند که بدون گوش دادن به موسیقی این فعالیت ها را یاد می گیرند.


مُسَکِن درد


موسیقی توانایی تسکین درد را نیز دارد. طبق تحقیقات انجام شده موسیقی میتواند تا %21 دردهای شدید و مزمن را کاهش دهد. این تحقیق بر روی 60 بیمار که به دو گروه با موسیقی و بدون موسیقی اقسیم شده اند، انجام گرفته است.


نتایج به دست آمده از این تحقیق نشان داده است که افرادی که هر روز از هفته به مدت یک ساعت به موسیقی گوش داده اند، نسبت به آنها که به موسیقی گوش نداده اند، علائم بهبودی بخش روانی و جسمی بیشتری از خود نشان داده اند.


همانطور که قبلاً هم گفته شد، موسیقی قادر است حال و هوای شما را عوض کند و روحیه ی شما را بهتر کند. به همین خاطر قادر است که زمان بهبودی بیماران را تسریع کند، همانطور که بیماران مثبت اندیش بسیار سریعتر از بیماران منفی گرا معالجه و درمان می شوند. البته موسیقی را نباید به عنوان اصلی ترین وسیله ی درمانی برای درد در نظر گرفت، بلکه باید همراه با راه اصلی درمان به گوش بیمار برسد تا به بهبودی او کمک کرده و آن را تسریع بخشد.


بالا بردن نمره های دانش آموزان


طبق تحقیقات انجام شده موسیقی به هیچ عنوان باعث منحرف کردن حواس نمیشود. در واقع برای فکر کردن بسیار هم مفید است. محققان دریافته اند که گوش دادن به موسیقی ظرفیت یادگیری دانش آموزان را بالا می برد و باعث می شود نمره های بهتری بگیرند.


البته هنوز سبک و استیل مناسب برای چنین موقعیت هایی به درستی کشف نشده است، و کسی نمی داند که سبک های مختلف در این مسئله تاثیرگذار است یا خیر. تنها چیزی که می دانیم این است که گوش دادن و خلق موسیقی باعث تقویت یادگیری زبان، مهارت های ریاضی و مهارت های اجتماعی می شود.


رابطه ی پیشرفته با مغز


برخی تحقیقات نشان داده است که افرادی که موسیقی می نوازند، رابطه ی پیشرفته تری بین سمت راست و چپ مغزشان وجود دارد.


متخصیت ادعا می کنند که موسیقی برای انتقال سیگنال ها در سر انسان مثل ورزش عمل می کند. این سیگنال ها برای فعال سازی سایر وظایف مغز مورد استفاده قرار می گیرند.


در تحقیق انجام شده نشان داده شد که گوش دادن به موسیقی کلاسیک، به ویژه به سوناتا پیانو موتزارت، باعث شده که افراد بتوانند تست IQ را با موفقیت بهتری انجام دهند.


زبان جهانی


یک گروه گمنام موسیقی در استرالیا به نام The Cat Empire گفته است که: "موسیقی زبان همه ی ماست..." همین مسئله باعث می شود که وقتی یک امریکایی و آرژانتینی که خیلی خوب زبان هم را نمی فهمند با هم گفتگو می کنند، بحثشان فقط درمورد لِد زِپلین، متالیکا، اریک کلَپتون، رولنگ استون، و پِرل جَم باشد.


حقیقت این است که موسیقی در بسیاری از جنبه های حیات انسان تاثیر مثبت دارد. دنیای موسیقی بی انتهاست و تاثیر آن بر انسان نیز به همین میزان چند برابر میشود. همین چندگانگی هارمونی، نظم و فرکانس است که انجام تحقیق در این زمینه را برای محققان مشکل کرده است.



قطعه ی آخر !


چه واقعیت باشد چه تصور، قدرت بیکران موسیقی غیر قابل انکار است. از تقویت قدرت یادگیری گرفته تا برطرف کننده ی دردها، به نظر می رسد که موسیقی تاثیری مثبت بر کلیه ی جنبه های زندگی انسانی دارد که قادر به شنیدن هارمونی است.


نگاهی به نمایشگاه بین المللی فتو کینا ۲۰۰۶
 

 
 
 ۱۶۰۰ تولید کننده از ۵۰ کشور دنیا جدیدترین محصولات خود را در این نمایشگاه معرفی می کنند
۱۶۰۰ تولید کننده از ۵۰ کشور دنیا جدیدترین محصولات خود را در این نمایشگاه معرفی می کنند
نمایشگاه بین المللی فتوکینا ۲۰۰۶ به عنوان بزرگ ترین ارائه کننده محصولات عکس و تصویر در شهر کلن آلمان در حال برپایی است. ۱۶۰۰ تولید کننده از ۵۰ کشور دنیا جدیدترین محصولات خود را در این نمایشگاه معرفی می کنند.

تخمین زده می شود که بیش از ۱۶۰ هزارنفر از ۱۴۰ کشور دنیا از این نمایشگاه بازدید کنند.

بیشترین فضای نمایشگاهی در فتو کینا، امسال به شرکت های بزرگی مثل فوجی، کداک، کانن، HP و پاناسونیک تعلق دارد.

در نمایشگاه فتو کینا از بزرگ ترین شرکت های تولید محصولات تصویری مانند سونی و پاناسونیک تا غرفه های کوچک از کشورهای غیرصنعتی که فقط به عرضه قاب عکس و کیف دوربین می پردازند شرکت دارند.

حضور فعال چین در نمایشگاه امسال چشمگیر است و کشورهای بنگلادش، سوریه، مالزی، فیلیپین، و لیتوانی برای اولین بار در این نمایشگاه حضور دارند. ازایران نیز دو غرفه نمایشگاهی وجود دارد.

شرکت کنندگان با تبلیغات و برنامه های سرگرم کننده می کوشند توجه بازدید کنندگان و مشتریانی را که از سراسر جهان برای بازدید از این نمایشگاه به شهر کلن آمده اند جلب کنند و تازه ترین محصولات عکاسی ، چاپ عکس و وسایل مربوط به آنها را نمایش دهند.

تحولات صنعت الکترونیک در دو دهه گذشته، جای گرفتن کامپیوتر و اینترنت در زندگی روزمره و پیدایش دوربین های دیجیتالی بدون فیلم ، دنیای عکاسی را دگرگون کرده است.

در سال های گذشته مصرفی کردن و همگانی کردن عکاسی دیجیتالی از هدفهای اصلی تولید کنندگان بود.

تولید دوربین های کوچک جیبی با لنز غیر قابل تعویض و استفاده راحت از نرم افزاری که برای شرایط نوری متفاوت پیش بینی شده است کار مصرف کننده را آسان می کند.

با دوربین های جدید می توان در زیر آب بدون هیچگونه آسیبی عکاسی کرد

امسال تولید کنندگان، دوربین هایی با کیفیت بهتر با خصوصیت چاپ عکس در ابعاد بزرگ ارائه نموده اند، بعضی از این دوربین ها ضد آب هستند و می توان در زیر آب بدون هیچگونه آسیبی با آنها عکاسی کرد.

ارایه نرم افزارهای گوناگون برای مونتاژ، ایجاد تغییرات جزیی و کلی و روتوش عکس از جمله محصولاتی است که شرکت های بزرگ و کوچک روی آن ها سرمایه گذاری زیادی کرده اند.

"بهنام ماهر" که در رشته مهندسی عکاسی تحصیل کرده و از چند سال پیش در نمایشگاه فتوکینا فعالیت دارد با اشاره به گرایش های جدید در محصولات عکاسی می گوید که به دلیل همگانی شدن و آسان شدن این فن ، رقابت سنگینی بین تولید کنندگان بوجود آمده است.

به گفته آقای ماهر:"گرایش بیشتر به کوچکتر کردن دوربین ها، افزایش دقت و کیفیت بهتر عکس، مصرف کمتر باتری و همینطور پائین بردن قیمت دوربین ها بوده است، در نتیجه رقابت بسیار شدیدی بین تولید کنندگان دوربین ها بوجود آمده است."

نمونه این رقابت بسیار شدید را می توان در از دور خارج شدن بسیاری از تولید کنندگان دوربین های عکاسی مثل کونیکا و مینولتا دانست، یا دوربین های دیجیتالی کداک که تولید آنها متوقف شده است.

علاوه بر نرم افزارهای مختلف که می توانند کیفیت دوربین های دیجیتالی را بهتر و دگرگون کنند، امسال در نمایشگاه فتوکینا تعدادی دوربین های بزرگتر SLR با لنزقابل تعویض ارائه شده اند.

تولید کنندگان بار دیگر به تولید این نوع دوربین پرداخته اند که غیر از عکاسی اتوماتیک، امکان کاربرد نظرات شخصی عکاس را بیشتر می کنند.

با امکانات این دوربین عکاس می تواند با تعویض لنز، تنظیم دریچه دیافراگم و زمان نوردهی، دخالت بیشتری در نوع و کیفیت عکس خود داشته باشد.

نمایش ۱۳ نوع از این دوربین ها که بعضی از آنها برای عکاسان حرفه ای به کار می رود، در کنار دوربین های مصرفی جذابیتی برای عکاسان حرفه ای است.

آیا تولید انبوه دوربین منجر به از بین رفتن مرز بین عکاسی حرفه ای و آماتوری می شود؟

بهنام ماهر در پاسخ به این سوال می گوید: "خیر،من هنوز هم جایگاه عکاسی حرفه ای را بالاتر از این می دانم. عکاسی دو وجه دارد یکی وجه تکنیکی عکاسی و یکی وجه هنری آن."

به گفته آقای ماهر" یک عکاس حرفه ای نه تنها به تکنیک عکاسی آشنا است و قادر به استفاده از این تکنیک است، بلکه هنرمند خوبی هم هست و می تواند عکسهائی ماندگار بگیرد و هرکسی دارای این هنر عکاسی نیست."

43% جوانان بین ۱۸ تا ۳۵ سال از تلفن همراه خود به عنوان دوربین عکاسی استفاده می کنند

طبق آمار منتشر شده ۴۳% جوانان بین ۱۸ تا ۳۵ سال از تلفن همراه خود به عنوان دوربین عکاسی استفاده می کنند. این نکته باعث شده تا تولید کنندگان وسایل عکاسی به تولید هرچه بیشتر تلفن های همراه مجهز به به دوربین بپردازند.

مدل های جدیدتر تلفن های همراه نه تنها امکان ارسال عکس از طریق خود دستگاه یا بوسیله اینترنت را دارند، بلکه قادر به چاپ عکس بدون استفاده از کامپیوتر هستند.

تولید کنندگان برای این منظورچاپگرهای کوچکی ابداع کرده اند که با باطری کار می کنند و می توان آنها را در مسافرت به همراه داشت.

یک سالن بزرگ در نمایشگاه فتوکینا یه چاپگرهای عکس اختصاص داده شده که همگام با تحولات در عکاسی ، پیشرفته تر می شوند.

در این سالن چاپگرهای بزرگی که برای کارهای صنعتی استفاده می شوند و همچنین چاپگرهای قابل حمل، توجه گروه های مختلف تماشاگران را به خود جلب کرده است.

تازه ترین نوع چاپگرعکس، چاپگرهایی هستند که به منظور کیفیت بهتر، با تعداد بیشتر از سه یا چهار رنگ جوهر که پیش از این معمول بوده بود کار می کند.

تولید کنندگان قیمت چاپگرهای A۳ را به منظور استفاده همگانی برای چاپ عکس های بزرگ کاهش داده اند.