کاوش

***جستجو های من***

کاوش

***جستجو های من***

نگاهی به نمایشگاه بین المللی فتو کینا ۲۰۰۶
 

 
 
 ۱۶۰۰ تولید کننده از ۵۰ کشور دنیا جدیدترین محصولات خود را در این نمایشگاه معرفی می کنند
۱۶۰۰ تولید کننده از ۵۰ کشور دنیا جدیدترین محصولات خود را در این نمایشگاه معرفی می کنند
نمایشگاه بین المللی فتوکینا ۲۰۰۶ به عنوان بزرگ ترین ارائه کننده محصولات عکس و تصویر در شهر کلن آلمان در حال برپایی است. ۱۶۰۰ تولید کننده از ۵۰ کشور دنیا جدیدترین محصولات خود را در این نمایشگاه معرفی می کنند.

تخمین زده می شود که بیش از ۱۶۰ هزارنفر از ۱۴۰ کشور دنیا از این نمایشگاه بازدید کنند.

بیشترین فضای نمایشگاهی در فتو کینا، امسال به شرکت های بزرگی مثل فوجی، کداک، کانن، HP و پاناسونیک تعلق دارد.

در نمایشگاه فتو کینا از بزرگ ترین شرکت های تولید محصولات تصویری مانند سونی و پاناسونیک تا غرفه های کوچک از کشورهای غیرصنعتی که فقط به عرضه قاب عکس و کیف دوربین می پردازند شرکت دارند.

حضور فعال چین در نمایشگاه امسال چشمگیر است و کشورهای بنگلادش، سوریه، مالزی، فیلیپین، و لیتوانی برای اولین بار در این نمایشگاه حضور دارند. ازایران نیز دو غرفه نمایشگاهی وجود دارد.

شرکت کنندگان با تبلیغات و برنامه های سرگرم کننده می کوشند توجه بازدید کنندگان و مشتریانی را که از سراسر جهان برای بازدید از این نمایشگاه به شهر کلن آمده اند جلب کنند و تازه ترین محصولات عکاسی ، چاپ عکس و وسایل مربوط به آنها را نمایش دهند.

تحولات صنعت الکترونیک در دو دهه گذشته، جای گرفتن کامپیوتر و اینترنت در زندگی روزمره و پیدایش دوربین های دیجیتالی بدون فیلم ، دنیای عکاسی را دگرگون کرده است.

در سال های گذشته مصرفی کردن و همگانی کردن عکاسی دیجیتالی از هدفهای اصلی تولید کنندگان بود.

تولید دوربین های کوچک جیبی با لنز غیر قابل تعویض و استفاده راحت از نرم افزاری که برای شرایط نوری متفاوت پیش بینی شده است کار مصرف کننده را آسان می کند.

با دوربین های جدید می توان در زیر آب بدون هیچگونه آسیبی عکاسی کرد

امسال تولید کنندگان، دوربین هایی با کیفیت بهتر با خصوصیت چاپ عکس در ابعاد بزرگ ارائه نموده اند، بعضی از این دوربین ها ضد آب هستند و می توان در زیر آب بدون هیچگونه آسیبی با آنها عکاسی کرد.

ارایه نرم افزارهای گوناگون برای مونتاژ، ایجاد تغییرات جزیی و کلی و روتوش عکس از جمله محصولاتی است که شرکت های بزرگ و کوچک روی آن ها سرمایه گذاری زیادی کرده اند.

"بهنام ماهر" که در رشته مهندسی عکاسی تحصیل کرده و از چند سال پیش در نمایشگاه فتوکینا فعالیت دارد با اشاره به گرایش های جدید در محصولات عکاسی می گوید که به دلیل همگانی شدن و آسان شدن این فن ، رقابت سنگینی بین تولید کنندگان بوجود آمده است.

به گفته آقای ماهر:"گرایش بیشتر به کوچکتر کردن دوربین ها، افزایش دقت و کیفیت بهتر عکس، مصرف کمتر باتری و همینطور پائین بردن قیمت دوربین ها بوده است، در نتیجه رقابت بسیار شدیدی بین تولید کنندگان دوربین ها بوجود آمده است."

نمونه این رقابت بسیار شدید را می توان در از دور خارج شدن بسیاری از تولید کنندگان دوربین های عکاسی مثل کونیکا و مینولتا دانست، یا دوربین های دیجیتالی کداک که تولید آنها متوقف شده است.

علاوه بر نرم افزارهای مختلف که می توانند کیفیت دوربین های دیجیتالی را بهتر و دگرگون کنند، امسال در نمایشگاه فتوکینا تعدادی دوربین های بزرگتر SLR با لنزقابل تعویض ارائه شده اند.

تولید کنندگان بار دیگر به تولید این نوع دوربین پرداخته اند که غیر از عکاسی اتوماتیک، امکان کاربرد نظرات شخصی عکاس را بیشتر می کنند.

با امکانات این دوربین عکاس می تواند با تعویض لنز، تنظیم دریچه دیافراگم و زمان نوردهی، دخالت بیشتری در نوع و کیفیت عکس خود داشته باشد.

نمایش ۱۳ نوع از این دوربین ها که بعضی از آنها برای عکاسان حرفه ای به کار می رود، در کنار دوربین های مصرفی جذابیتی برای عکاسان حرفه ای است.

آیا تولید انبوه دوربین منجر به از بین رفتن مرز بین عکاسی حرفه ای و آماتوری می شود؟

بهنام ماهر در پاسخ به این سوال می گوید: "خیر،من هنوز هم جایگاه عکاسی حرفه ای را بالاتر از این می دانم. عکاسی دو وجه دارد یکی وجه تکنیکی عکاسی و یکی وجه هنری آن."

به گفته آقای ماهر" یک عکاس حرفه ای نه تنها به تکنیک عکاسی آشنا است و قادر به استفاده از این تکنیک است، بلکه هنرمند خوبی هم هست و می تواند عکسهائی ماندگار بگیرد و هرکسی دارای این هنر عکاسی نیست."

43% جوانان بین ۱۸ تا ۳۵ سال از تلفن همراه خود به عنوان دوربین عکاسی استفاده می کنند

طبق آمار منتشر شده ۴۳% جوانان بین ۱۸ تا ۳۵ سال از تلفن همراه خود به عنوان دوربین عکاسی استفاده می کنند. این نکته باعث شده تا تولید کنندگان وسایل عکاسی به تولید هرچه بیشتر تلفن های همراه مجهز به به دوربین بپردازند.

مدل های جدیدتر تلفن های همراه نه تنها امکان ارسال عکس از طریق خود دستگاه یا بوسیله اینترنت را دارند، بلکه قادر به چاپ عکس بدون استفاده از کامپیوتر هستند.

تولید کنندگان برای این منظورچاپگرهای کوچکی ابداع کرده اند که با باطری کار می کنند و می توان آنها را در مسافرت به همراه داشت.

یک سالن بزرگ در نمایشگاه فتوکینا یه چاپگرهای عکس اختصاص داده شده که همگام با تحولات در عکاسی ، پیشرفته تر می شوند.

در این سالن چاپگرهای بزرگی که برای کارهای صنعتی استفاده می شوند و همچنین چاپگرهای قابل حمل، توجه گروه های مختلف تماشاگران را به خود جلب کرده است.

تازه ترین نوع چاپگرعکس، چاپگرهایی هستند که به منظور کیفیت بهتر، با تعداد بیشتر از سه یا چهار رنگ جوهر که پیش از این معمول بوده بود کار می کند.

تولید کنندگان قیمت چاپگرهای A۳ را به منظور استفاده همگانی برای چاپ عکس های بزرگ کاهش داده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد