کاوش

***جستجو های من***

کاوش

***جستجو های من***

انگیزه های متجاوزین جنسی

تعرضات جنسی
نویسنده: مهران



انگیزه های متجاوزین جنسی


1-لذت جویی جنسی.


2- اعمال قدرت: این متجاوزین هوادار خشونت فیزیکی و مرد سالاری میباشند. معمولا قصد به قتل رساندن قربانی را نداشته و تنها میخواهند به قربانیان خود ضربه روحی وارد ساخته و آنان را تحقیر کنند.


3- اثبات مردانگی: این گونه متجاوزین از لحاظ اجتماعی ناکارآمد بوده و قادر به برقراری روابط عاشقانه، صمیمی و اجتماعی نمیباشند. معمولا پیش از تجاوز به قربانین خود به تعقیب آنا میپردازند. پرخاشگر و خشن نبوده و از بهره هوشی پایینی برخوردار هستند. به سبب عدم باور به توانایی خود به عنوان یک مرد برای اثبات آن به خود دست به این عمل میزنند.


4- انتقام جویی: اینگونه افراد معمولا معتاد به مواد مخدر و یا الکلی میباشند. زن ستیز بوده و دارای رفتار تکانشی و خشونت آمیز هستند. معمولا قربانی خاصی را از قبل انتخاب نمیکنند. تهاجم و تعرض انان به قربانین خود تکانشی، خود انگیخته، ناگهانی و وحشیانه میباشد. هرگاه قربانی آنان مقاومت کند ممکن است قربانی را تا حد مرگ مورد ضرب و جرح قرار دهند. اینگونه افراد نیز دارای بهره هوشی پایینی میباشند.


5-آزارگران: این گروه خطرناکترین متجاوزین را تشکیل میدهند. اینگونه افراد جامعه ستیز بوده و رفتار ضد اجتماعی از خود بروز میدهند. متاسفانه اینگونه افراد ممکن است فریبنده و جذاب بنظر برسند که شناسایی آنان را دشوار میسازد. معمولا قربانیان خود را بشدت شکنجه داده و یا به قتل میرسانند.


تجاوز توسط نزدیکان


بر خلاف تصور عام تجاوزاز سوی نزدیکان و آشنایان بخش عمده ای از تجاوزات جنسی را به خود اختصاص میدهد و یکی از پدیده های در حال گسترش، پدیده تجاوزات جنسی در دوستیهای جدید و نوپا میباشد که جوانان باید بسیار مراقب این معضل باشند. در زیر به توصیه هایی برای تامین ایمنی شما در این خصوص اشاره گشته است:


*تمایلات و محدودیتهای جنسی خود را شناخته و صریحا آنها را بیان دارید. هنگامی که پاسختان منفی میباشد با صراحت و قاطعانه "نه" بگویید.


*برای خود مرزها و حریمهای شخصی آشکاری معین کنید. به فرد مقابل خود بگویید که تا چه حدی اجازه دارد به شما نزدیک گردد.


* متاسفانه برخی مردان از آنکه دختری لباسهای زیبایی به تن کند و یا حاضر گردد در مکانی تنها با فرد باشد را بمنزله تمایل دختر برای برقراری جنسی قلمداد میکنند. مراقب اینگونه افراد باشید.


* مصرف مواد مواد مخدر، مواد روانگردان و مشروبات الکلی از عاملین بسیار مهمی در ارتکاب این جرم توسط افراد متجاوز محسوب میگردند. بنابراین از افرادی که تحت تاثیر اینگونه مواد قرار دارند دوری گزیده و مراقب رفتار و حرکاتشان باشید.


* همواره هوشیاری خود را حفظ کنید. از مصرف هرگونه مواد مخدر، روانگردان و مشروبات الکلی جدا پرهیز کنید. (به خصوص در میهمانیها)


* به احساسات درونی خود اطمینان کنید هرگاه احساس خطر کردید فورا محلی که در آن حضور دارید را ترک کنید. و یا هرگاه تهدید شده و یا مورد آزار و اذیت واقع شدید فریاد بکشید تا توجه دیگران به شما جلب گردد.


* برخی افراد سودجو در نوشیدنی قربانیان خود مواد خواب آور و یا مخدری مانند GHB(گاما هیدروکسی بوتیرات) آمیخته میکنند که فاقد هرگونه بو و یا طعم محسوسی میباشند. بنابراین بسیار مراقب نوشیدنیهایی که به شما تعارف میگردد باشید.


*از مکانهای متروکه، خلوت و تاریک جدا دوری گزینید.


* هیچگاه در قرار ملاقاتهای خود به منزل طرف مقابل خود نروید (مگر آنکه کاملا با فرد مقابل آشنایی داشته و به وی اعتماد داشته باشید) و در مکانهای عمومی قرار ملاقات بگذارید.


* معمولا مردان برای تحت فشار قرار دادن روحی دختران آنان را تهدید به قطع رابطه و یا بدنام ساختن آنان در صورت عدم تن در دادن به رابطه جنسی میکنند که دختران باید هوشیارانه تسلیم اینگونه تهدیدها نگردند.


مشکوک و غیر مجاز و همچنین خودروی افراد غریبه نگردید تاکسیهای * هیچگاه سوار





نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد