کاوش

***جستجو های من***

کاوش

***جستجو های من***

فواید موسیقی


فواید موسیقی


نویسنده: آرمند


تحقیقات بسیاری برای کشف فواید مختلف گوش دادن و نواختن موسیقی انجام گرفته است


. مشاهده ی شواهد بسیاری که همه نشاندهنده ی تاثیرات مثبت موسیقی بوده اند،


از خاصیت تسکین بخش آن بر اوضاع روانی انسانها گرفته تا تسریع رشد جنین در شکم مادر، باعث شده انسانها پی به قدرت شگرف موسیقی ببرند.


فواید احساسی


یک آهنگ به جا و مناسب قادر است فرد را از درگیری های زندگی رها کرده و حال و هوای خوبی به او بدهد. همه ی ما گاهی از نظر عصبی به هم می ریزیم، و بیشتر مردم برای بیرون آمدن از این حالت به موسیقی پناه می برند. مهمترین دلیل آن این است که موسیقی نسبت به سایر ابزار و وسایل، توانایی و قدرت بیشتری برای بیان احساسات ما دارد. به علاوه، ما در موقعیت های مختلف نوع متفاوتی از موسیقی را انتخاب می کنیم که با حال و هوای ما سازگار باشد.


برای افزایش رابطه ی احساسات خود با موسیقی سعی کنید بین آهنگ های مختلف و روحیه های مختلف رابطه برقرار کنید. با اینکار، وقتی حال و هوای خاصی داشتید، دقیقاً می دانید که کدام آهنگ یا کدام نوار موسیقی با روحیه ی شما سازگار است.


موسیقی و ورزش


تا به حال دقت کرده اید که چطور آهنگ های بخصوص کارایی شما را هنگام ورزش کردن در باشگاه بالاتر می برند؟ همین امروز قبل از رفتن به باشگاه دستگاه MP3 خود را با آهنگ هایی از AC/DC و Nana Mouskouri پر کنید و ببینید که چقدر با اشتیاق تر و چابک تر ورزش خواهید کرد. تحقیقات نشان داده است که آهنگ های پرجنب و جوش و مهیج، تنش و کشش عضلات را افزایش می دهند در حالیکه آهنگ های آرام و ملایم این تنش و فشار را کاهش می دهند.


محققین همچنین دریافته اند که موسیقی می تواند مهارت های حرکتی را تقویت کند. بنا بر تحقیقی که بر تعدادی دانش آموز دوران دبستان انجام گرفته است، گفته میشود که کودکانی که حین گوش دادن به موسیقی مهارت های حرکتی اولیه مثل پرتاب کردن، پریدن، و گرفتن را یاد می گیرند بسیار بهتر از آندسته کودکانی آموزش می گیرند که بدون گوش دادن به موسیقی این فعالیت ها را یاد می گیرند.


مُسَکِن درد


موسیقی توانایی تسکین درد را نیز دارد. طبق تحقیقات انجام شده موسیقی میتواند تا %21 دردهای شدید و مزمن را کاهش دهد. این تحقیق بر روی 60 بیمار که به دو گروه با موسیقی و بدون موسیقی اقسیم شده اند، انجام گرفته است.


نتایج به دست آمده از این تحقیق نشان داده است که افرادی که هر روز از هفته به مدت یک ساعت به موسیقی گوش داده اند، نسبت به آنها که به موسیقی گوش نداده اند، علائم بهبودی بخش روانی و جسمی بیشتری از خود نشان داده اند.


همانطور که قبلاً هم گفته شد، موسیقی قادر است حال و هوای شما را عوض کند و روحیه ی شما را بهتر کند. به همین خاطر قادر است که زمان بهبودی بیماران را تسریع کند، همانطور که بیماران مثبت اندیش بسیار سریعتر از بیماران منفی گرا معالجه و درمان می شوند. البته موسیقی را نباید به عنوان اصلی ترین وسیله ی درمانی برای درد در نظر گرفت، بلکه باید همراه با راه اصلی درمان به گوش بیمار برسد تا به بهبودی او کمک کرده و آن را تسریع بخشد.


بالا بردن نمره های دانش آموزان


طبق تحقیقات انجام شده موسیقی به هیچ عنوان باعث منحرف کردن حواس نمیشود. در واقع برای فکر کردن بسیار هم مفید است. محققان دریافته اند که گوش دادن به موسیقی ظرفیت یادگیری دانش آموزان را بالا می برد و باعث می شود نمره های بهتری بگیرند.


البته هنوز سبک و استیل مناسب برای چنین موقعیت هایی به درستی کشف نشده است، و کسی نمی داند که سبک های مختلف در این مسئله تاثیرگذار است یا خیر. تنها چیزی که می دانیم این است که گوش دادن و خلق موسیقی باعث تقویت یادگیری زبان، مهارت های ریاضی و مهارت های اجتماعی می شود.


رابطه ی پیشرفته با مغز


برخی تحقیقات نشان داده است که افرادی که موسیقی می نوازند، رابطه ی پیشرفته تری بین سمت راست و چپ مغزشان وجود دارد.


متخصیت ادعا می کنند که موسیقی برای انتقال سیگنال ها در سر انسان مثل ورزش عمل می کند. این سیگنال ها برای فعال سازی سایر وظایف مغز مورد استفاده قرار می گیرند.


در تحقیق انجام شده نشان داده شد که گوش دادن به موسیقی کلاسیک، به ویژه به سوناتا پیانو موتزارت، باعث شده که افراد بتوانند تست IQ را با موفقیت بهتری انجام دهند.


زبان جهانی


یک گروه گمنام موسیقی در استرالیا به نام The Cat Empire گفته است که: "موسیقی زبان همه ی ماست..." همین مسئله باعث می شود که وقتی یک امریکایی و آرژانتینی که خیلی خوب زبان هم را نمی فهمند با هم گفتگو می کنند، بحثشان فقط درمورد لِد زِپلین، متالیکا، اریک کلَپتون، رولنگ استون، و پِرل جَم باشد.


حقیقت این است که موسیقی در بسیاری از جنبه های حیات انسان تاثیر مثبت دارد. دنیای موسیقی بی انتهاست و تاثیر آن بر انسان نیز به همین میزان چند برابر میشود. همین چندگانگی هارمونی، نظم و فرکانس است که انجام تحقیق در این زمینه را برای محققان مشکل کرده است.



قطعه ی آخر !


چه واقعیت باشد چه تصور، قدرت بیکران موسیقی غیر قابل انکار است. از تقویت قدرت یادگیری گرفته تا برطرف کننده ی دردها، به نظر می رسد که موسیقی تاثیری مثبت بر کلیه ی جنبه های زندگی انسانی دارد که قادر به شنیدن هارمونی است.


نظرات 12 + ارسال نظر
[ بدون نام ] سه‌شنبه 15 تیر 1389 ساعت 00:55

salam man yek zist cellul molcule shenasam!tahghighate ziadi dar babe asarate musighi kardam az tahghighate ostadae mesle francis carle ham estefade kardam ya hatta Dr Adler .vali nazare una dar bare musighi mosaed nabud!!!yani mazerratesh kheli bishtar az favayedesh bud azetun mikham ye bare dg dar bab asarat musighi tahghigh konid mamnunam

ج دوشنبه 18 مرداد 1389 ساعت 19:07 http://www.mosalmanan.blogfa.com

سلام . موسیقی می تواند مفید باشد اما ... اما نه هر موسیقی . همین دانشمندان هم گفته اند که برخی موسیقی ها در کوتاه مدت یا دراز مدت اثرات نادرستی بر روح و روان انسان می گذارد .
یا علی

فریاد پنج‌شنبه 12 اسفند 1389 ساعت 20:39

فکر میکنم ضررش بیشتر از اثر مثبتش باشه

رمزینا شنبه 10 اردیبهشت 1390 ساعت 22:54 http://www.ghoflharz.blogfa.com

همش زرهههههههههههههههههه

man دوشنبه 5 دی 1390 ساعت 19:47

سلام
باید بگم که یه خورده عمیق تر در این باره تحقیق وبررسی کنید چون من مطمئنم که ضرر اون بیشتر از فایده ی اونه.خیلی راحت می تونید به طول عمر کسانی که زیاد گوش میدن توجه کنید.و همچنین اکثر خواننده ها.

man دوشنبه 5 دی 1390 ساعت 19:53


ببخشید این رو یادم رفت بنویسم:
دکتر ولف آدلر، پرفسور دانشگاه کلمبیا می‌گوید : « بهترین و دلکش‌ترین نواهای موسیقی، شوم‌ترین آثار را روی سلسله اعصاب انسان باقی می‌گذارد. »

محمد جمعه 28 بهمن 1390 ساعت 22:47

اگه یه ذره مثل بچه آدم منبع معرفی می کردی شاید در مورد اراجیفی که بافتی فکر میکردم

ا ل ی جمعه 5 اسفند 1390 ساعت 10:12

همش ضرره نه فایده

امین جمعه 25 فروردین 1391 ساعت 11:55 http://www.asshda.blogfa.com

bsm rab shahda.
salam
mamnon az matalb khob shoma.
mofagh bashe

elyas یکشنبه 24 دی 1391 ساعت 19:35

سلام بر دوستان عزیز می خواستم درمورد چیزهای که من در مورد موسیقی تحقیق کردم یه چیزای رو بهتون بگم که بیشتر باعقل ما ادما جور در می اید مثلا تحقیقات زیر:
موسیقی چیست:
هر چیزی که ریتم و نظم داشته باشد و منظم باشد و ترکیبی باشد موسیقی است مثلاً ترکیب بندی رنگ ها که بسیار لذت بخش است و هرچیزی که نظم داشته باشد مثل جهان هستی که سراسر نظم است، ولی این اصطلاح بین مردم به ساز و آواز معنی می دهد و نظر ما هم همین ساز و آواز است.
نمونه ای از اثراتی که می گویند اثرات مثبت موسیقی است

می گویند که وقتی موسیقی برای گاو میزارن گاوی که 15 کیلو شیر میدهد، با موسیقی 20 کیلو شیر می دهد ولی محققان فهمیده اند که اینچنین نیست گاو بیهوده 5 کیلو شیر اضافه نمی کند. گاو بطور معمول 20 کیلو شیر در منفظه خود دارد ولی 5 کیلو شیر را برای خود نگه میدارد و 15 کیلو شیر میدهد ولی با موسیقی گاو زبون بسته آن 5 کیلو راهم آزاد می سازد و بعد از مدتی پستان های گاو کوچک و مدتی بعد هم شیر آن حیوان خشک می شود.

نمونه ای دیگر از اثرات مثبت این آلت این است که موسیقی راک را برای گیاه گذاشته اند و رشد گیاه مطلقاً متوقف شده است.
اثر دیگر اثرات این آلت بر انسان این است که می گویند موسیقی انسان را شهوانی میکند که از نظر علمی نیز کاملاً درست است، موسیقی باعث می شود که هیپوتالاموس هورمونی را ترشح کند و این هورمون تیروئید را فعال سازد و تیروئید با تولید هورمون باعث افزایش تولیدات اسپرم در بیضه می شود و اصطلاحا کیسه اسپرمی که باید ظرف دو، سه هفته یا یک ماه پرشود ظرف یک تا دو روز کامل میشود.

ضعف اعصاب و اختلال حواس و بی‌ارادگی

انواع موسیقی به ویژه آهنگهای حساس آن، تحریکاتی در اعصاب « سمپاتیک » و « پاراسمپاتیک » بوجود می‌آورد که در نتیجه، تعادل این اعصاب به هم می‌خورد و انسان دچار ضعف اعصاب می‌گردد. ضعف اعصاب نیز، خود امراض دیگری از قبیل اختلال حواس، پریشانی، جنون، ثقل سامعه، نابینایی، سل و غیره بوجود می‌آورد. به علاوه موسیقی به سبب ایجاد هیجانات روحی و مغزی، گاهی به حمله و خفقان قلبی منجر می‌شود و باعث سکته و مرگ ناگهانی می‌گردد.
دکتر ولف آدلر، پرفسور دانشگاه کلمبیا می‌گوید : « بهترین و دلکش‌ترین نواهای موسیقی، شوم‌ترین آثار را روی سلسله اعصاب انسان باقی می‌گذارد».
کشفیات این دکترچنان درامریکا تاثیرکردکه هزاران نفرطرفداراوشدندوموسیقی رابرخودحرام کردندوازمجلس سنای امریکاتقاضای کتبی کردندکه ازهرگونه کنسرت عمومی جلوگیری کند.
دکترالکسیس کارل ،زیست شناس وفیزیولوژیست معروف فرانسه می نویسد:
«کاهش عمومی هوش ونیروی عقل ،ازتاثیر الکل وسرانجام ازبی نظمی درعادت ناشی می گرددوبدون تردید سینماورادیودراین بحران فکری سهیمند.»
واصولاشنیدن موسیقی وکنسرت،دراعصاب یکنوع اثرتخدیری ایجاد می کند،گاهی آنچنان شدید که شنونده رامانندافرادبهت زده می سازد،ولذت فوق العاده یی که افراد ازآن می یرند ازهمین اثر تخدیری است واضح است که اینگونه تخدیر ها،زیانهای فراونی دارد واگرشدت یابد گاهی ممکن است عقل واندیشه رااسیر جذبه ی آهنگهای تند موسیقی کندودیگرنتوانندخوب وبد راازهم تمیزدهند وبی پروادست به حرکات واعمال ناشایسته بزنندودرآن حال نتوانندبه عواقب وخیم آن بیاندیشند
آمار جنایاتی که نمودار این حقیقت است،‌ بسیار است،‌ برای نمونه به دو خبر زیر توجه کنید :
1- یک مجله در سویس، مقاله‌ای تحت عنوان « جنون موسیقی » نوشت که در آن موسیقی را از جهات مختلف محکوم کرد،‌ و آنرا به شدت مورد انتقاد قرار داد. باعث نوشتن این مقاله این بود که جمعیتی درحدود صد و پنجاه هزار نفر، در یکی از میدانهای پاریس، برای شنیدن موسیقی گرد هم آمده بودند، و پس از اجرای یک کنسرت آنان چنان به هیجان آمدند که ویترین‌ها را شکستند و مغازه‌ها را ویران کردند و عده‌ای زخمی و مجروح شدند.
2- در ایالت لتیل راک جوانی پیانو یاد می‌گرفت، نغمات موسیقی چنان در روح آن جوان هیجان ایجاد کرد که بدون دلیل از جای برخاست و با 19 ضربه چاقو، معلم خود را از پای درآورد. {روزنامه اطلاعات شماره 9622}موسیقی حتی در نوازندگان آن تأثیرات خطرناکی داشته است، چنانکه عده‌ای از آنان گرفتار امراض روحی و یا دچار سکته شده‌اند
« بتهون » در سی سالگی به کلی کر و از ضعف اعصاب سرانجام دیوانه شد.« باخ » موسیقیدان اتریشی،‌ به اختلال حواس و کوری گرفتار شد« موزارت » و « شوپن » دو تن از موسیقیدانان نامی،‌ دچار ضغف قوا و سل شدند.

« شوبرت »، « واکتر »، « مندلسن » و « دو کونیسی »، هر چهار نفر به اختلالات عصبی و پریشان‌فکری و کشمکش‌های روحی مبتلا شدند.
« شومان » و « دووراک » ضعف اعصاب شدید گرفتند و سرانجام دیوانه شدند.
« فردریک هندل » موسیقیدان آلمانی، « ماریا آلنا » خواننده‌ی ایتالیایی، « موریس راول » نوازنده‌ی فرانسوی، هر سه تن، مبتلا به نابینایی شدند.
موسیقی گذشته از رکود فکری، رفته رفته انسان را در کارها سست و تنبل و بی‌اراده و لاابالی می‌سازد، تا جایی که گاهی کارهای ضروری از انسان فوت می‌شود و سرمایه‌ی جوانی و عمر و نیروی کار و فعالیت و ابتکار خود را به رایگان از دست می‌دهد.
« الکسیس کارل » دانشمند معروف در کتاب « راه و رسم زندگی » چنین می‌نویسد : رادیو و سینما و ورزشهای نامناسب روحیه‌ی فرزندان را فلج می‌کند.
تجربه نیز ثابت کرده است اشخاصی که زیاد سرگرم موسیقی هستند، اغلب افرادی بی‌اراده و مسامحه‌کار و در مقام تعقل و تفکر راکد و ضعیفند و پیشرفت چشمگیری در زندگی ندارند.

ضررهای اقتصادی موسیقی :
هزینه‌های سنگینی که امروز خرج موسیقی و مجالس شهوترانی می‌شود ضربه‌های جبران ناپذیری به اقتصاد این مملکت می‌زند، و نیز در اثر استقبال مردم از نوازندگان و هنرپیشگان، جوانان ما به فکر کارهای اساسی نمی‌افتند، و نوعاً به داشتن کارهایی از قبیل هنرپیشگی اکتفا میکنند.
شما می‌دانید که مخارج یک دانس، یا یک ساعت آوازه‌خوانی،‌در برخی از عروسی‌ها بیش از حقوق ماهیانه یک استاد دانشگاه است! ایا این پولها که بی هیچ لزومی خرج خواننده‌ها و هنرپیشه‌ها، وبرپاکردن مجالس موسیقی، یا صرف خرید آلات موسیقی می‌شود، به اقتصاد ما لطمه نمی‌زند؟ حداقل هر کدام از این مجامع ده‌ها هزار تومان خرج برمی‌دارد؛ آیا این ولخرجی‌های بیهوده به آتش فقر عمومی دامن نمی‌زند؟
گذشته از فقر اجتماعی، عادت به موسیقی در بسیاری از افراد، فقر فردی را هم به ارمغان می‌آورد، زیرا یک جوان محصل یا کارگر کاسب که به موسیقی عادت کرده است، علاوه بر اینکه از پیشرفت‌های علمی و کسبی باز می‌ماند، اصولاً شخصیت خود را در همین آلودگی‌ها جستجو می‌کند، و در نتیجه گرفتار فقر و بدبختی می‌شود

اثرات روحی و جسمی موسیقی

غنا : به آوازی گفته میشود که در حلق به صورت خوشایندی چرخانده شود و مناسب مجالس لهو و لعب (بیهوده ) باشد .
لهو : اعم از هر چیز که انسان با انجام آن از یاد خدا غافل و عمر آن بیهوده تلف شود . مانند : بازی های آغشته به قمار - گوش دادن به موسیقی های بیهوده - سخن های بی محتوا - رقص و آواز و ... .
موسیقی طرب انگیز : به موسیقی گفته می شود که احساس خوشایندی در انسان ایجاد کند که نا خود آگاه انسان اعضای بدن خود را به حرکت در بیاورد . مانند آهنگها و ترانه های عروسی - بندری و تکنو
لعب : به وسایلی میگویند که باعث غفلت از یاد خدا می شوند مثل : آلات موسیقی - آلات قمار و ...

مهمترین مضرات غنا و موسیقی :
1- کشیده شدن پرده ای روی قلب و درک نکردن بسیاری از اسرار هستی

2- لذت نبردن از مناجاتهای طولانی با خداوند
3- همیشه در تیررس شیطان بودن

گزیده ای از ضررهای موسیقی از دید استاد علامه جعفری (علیه الرحمة)

1- تحریکات قلبی و تپش قلب
2 – نفخ معده
3- آنژین صدری
4- سستی و بی ارادگی
5- اضطرابات گوناگون
6- انقباضات عروقی
6- اختلالات غدد مترشحه داخلی مخصوصا"(تیروئید و تخمدان)
7- اسپاسم لوله گوارش
8- آسم (تنگی نفس)
9- عصبانیت و سرگیجه
10- کوتاهی عمر
11- فشار خون را بالا و پائین می برد .
12- از بین رفتن غیرت و حیا: ممکن است شما بگوئید که آدم با غیرتی هستید ولی آیا نسبت به خواهران دینی خودتون هم همین طور غیرتی هستید و منظور از روایات این است.
13- افسردگی و خمودگی
14- یکی از عوامل ایجاد فساد و فحشا
15- تضعیف شنوائی و بینائی
16- شعله ور شدن هیجانات روحی و جنون
و ...

یک نمونه از مشاهده های پیامبر اسلام (ص) در شب معراج :

زنهای آوازه خوان با میله ای آتشین که از پشتشان وارد میشود عذاب میشوند
نکته : کسانی هم که با لذت به صدای آنها گوش دهند با عذاب روبرو هستند .
سخن هفته : طوری زندگی کن که تا روزی که زیر خاکها دفن شدی از اعمال خود پیش خدا شرمنده نباشی .
دعا: پروردگارا به حق بزرگواریت به همه ما قدرت درک حقایق هستی را عطا بفرما( آمین)
السلام علیک یا مولانا یا صاحب الزمان
موسیقی علنی در آخرالزمان
ضمن روایتی که درباره نشانه های آخرالزمان است نقل شده که: آلات لهو نواخته می گردد و یک نفر نیست که نهی از منکر کند و کسی جرأت بر نهی آن نمی کند( چنانچه در این زمان مشاهده می شود در خیابانها و بازارها و مغازه ها و خانه ها به صدای بلند موسیقی نواخته می شود و کسی هم جرأت نهی ندارد.)و نیز در شریفترین مکانها یعنی مکه معظمه و مدینه منوره ، علناً آلات لهو نواخته می شود.
در کبیره بودن این گناه و سختی عذاب آن جای هیچ شکی نیست.
مفاسد دنیوی اش هم زیاد و زیانهای بسیاری بر آن مترتب(وارد) است که دانشمندان در تألیفات خود متذکر شده اند.
کار اعصاب و تأثیر موسیقی در آن
علمای علم فیزیولوژی دستگاه عصبی انسان را به دو قسمت تقسیم کرده اند: سلسله اعصاب ارتباطی و سلسله اعصاب نباتی ــ سلسله اعصاب ارتباطی شامل ستون مرکزی عصبی از نخاع گرفته ، نیمکره های مغز و نیز اعصاب محیطی می باشد و سلسله اعصاب نباتی شامل سیستم سمپاتیک و پاراسمپاتیک می باشد.
سیستم اعصاب سمپاتیک فقط از ابتدای ستون فقرات آغاز گردیده و دنباله ی آن به سایر اعضا پخش می گردد اما سلسله اعصاب پاراسمپاتیک از مغز و دماغ شروع شده و بعد از ستون فقرات گذشته به موازی سمپاتیک به تمام بدن منقسم می گردد، عمل سمپاتیک عبارتست از تنگ کردن رگها ، انبساط عضلات صاف، جلوگیری از ترشح، فشار خون، و کار پاراسمپاتیک: گشاد کردن رگها، انقباض عضلات صاف، ایجاد ترشح، تقلیل فشار خون می باشد.
پاراسمپاتیک پس از اینکه از بینی و مخ جدا شد ، همینکه با سمپاتیک یعنی همان اعصابی که از ستون فقرات شروع می شود، مصادف شد از همانجا این دو عصب به موازات یکدیگر در تمام اعضا بدن دوش بدوش و همراه یکدیگر حرکت می کنند و چون اعمال این دو عصب مخالف یکدیگر است تا هنگامیکه تحریکاتی از خارج بر آنها وارد نیاید و هر دو به موازات یکدیگر کار کنند، تعادل بدن را حفظ نموده و این تعادل در صحت و سلامتی روحی و جسمی انسان مدخلیت تام دارد ولی هر گاه یکی از این دو تعادل و توازن خود را از دست داد آنگاه به نسبت عدم تعادل هریک اختلال روانی و کالبدی( روحی و جسمی) برای شخص ایجاد می نماید.
کار حساس اعصاب سمپاتیک ایجاد امور فعاله ی بدن است از قبیل بیداری و جدیت و فعالیت در کارها ( که در اصطلاح طب قدیم ؛ صاحب آنرا حرارتی مزاج و خونگرم می نامند) ولی کار حساس پاراسمپاتیک درست مخالف سمپاتیک است یعنی: ایجاد سستی ؛ بیحالی ؛ خواب؛ سهو ؛ نسیان ؛ اندوه ؛ حزن ؛ بیهوشی ؛ و بالاخره مرگ است. وقتی که از خارج تحریکاتی در روی اعصاب شروع می شود اعصاب سمپاتیک یا پاراسمپاتیک به میزان تحریکات خارجی تعادل خود را از دست داده پائین یا بالا می روند، بدیهی است به هر اندازه که فاصله بین این دو سیستم ایجاد شود ، به همان اندازه نگرانیهای روانی ، اغتشاشات فکری و خلاصه عدم تعادل روحی آغاز می شود
از جمله علل تحریکات خارجی که عدم تعادل بین اعصاب سمپاتیک و پاراسمپاتیک ایجاد می کند ارتعاشات موسیقی است. موسیقی وقتی با آهنگهای نشاط انگیز یا با نواهای حزن آمیز و مخصوصاً اگر با ارتعاشات عجیب و غریب موسیقی ( سمفونیک)همراه گردد، به طور مسلم تعادل لازمی را که بایستی بین دو دسته عصب« سمپاتیک و پاراسمپاتیک » وجود داشته باشد بر هم زده و درنتیجه اصول حساس زندگی را اعم از هضم و جذب و دفع و ترشحات و ضربان قلب و وضع فشار مایعات بدن از جمله خون و غیره را مختل ساخته و رفته رفته شخص را به گرفتاریها و امراضی نزدیک می سازد که طب جدید با تمام پیشرفتهای حیرت انگیز خود در اغلب موارد از درمان آن عاجز می ماند.
امراض مختلف روانی ، اغتشاشات فکری، عدم تعادل روحی، انواع و اقسام دیوانگیها، وفور سکته های قلبی و مغزی که در تمام دنیا روزبه روز رو به فزونی است و فکر پزشکان بزرگ را به خود جلب کرده ،95% نتیجه ی آثار همین تمدن شوم جدید است که قسمت حساس آن تعمیم موسیقی به وسیله ی رادیوها و ازدیاد مجالس ساز و آواز و کنسرت می باشد، در اثر ایجاد سروصداها ، کنسرتها ، موسیقی های گوناگون و فیلمها و کاباره ها و دانسینگها است که آمار دیوانگان و بیماران روانی در تمام کشورها رو به ازدیاد است و هرروزه بر شمار تیمارستانهای کشورهای بزرگ جهان مخصوصاً اروپا و آمریکا افزوده می شود.
پرفسور دانشگاه کلمبیا دکتر ولف آدلر ثابت کرده است که بهترین و دلکش ترین نواهای موسیقی شومترین آثار را روی سلسله اعصاب انسان می گذارد ، مخصوصاً اگر هوا گرم باشد این تأثیر مخرب خیلی بیشتر می شود و در مناطق حاره چون عربستان و بعضی نقاط ایران منتهای سوء اثر را دارد.
دکتر آدلر رساله ی مفصلی در بیان زیانهای موسیقی منتشر نموده و در امریکا هزاران تن از مردم پیرو او شده و موسیقی را بر خود حرام نموده و لایحه ی مفصلی تهیه کرده و به مجلس سنای امریکا تقدیم داشتند که برای نجات جامعه و جلوگیری از ضعف اعصاب که یکی از بدبختیهای دنیای متمدن امروزی است لازم است هرگونه کنسرت عمومی قدغن گردد.
ای کاش بشر می فهمید که استعمارگران به منظور تسلط بر اعصاب و نیروی فکری ملتها چگونه از راه موسیقی و الکل در تخدیر و ضعف اعصاب و ایجاد اغتشاشات فکری و بیماریهای روانی فعالیت می کنند و ای کاش انسان عصر اتم به خود می آمد که برای ساعتی کیف و عیش و نوش چگونه نیروهای فعاله خویش را با دست خود در اختیار دشمنان خود گذاشته است

اللهم عجل لولیک الفرج
اثراتی که پلیدی موسیقی را به اثبات می رساند
دانشمند ژاپنی به اسم آقای ماسارو ایموتو (Masaru Emoto) تحقیق جالبی کرده . آقای ایموتو در مورد آب و تاثیرپذیری و هوشیاری اون تحقیق کرده .
خلاصه نظر ایشون اینه که اگه افکار بشری قبل از اینکه آب یخ ببنده متوجه آب بشن، تصاویر میکروسکوپی حاصل از کریستال آب، بسته به اینکه این افکار مثبت یا منفی باشن، زشت یا زیبا خواهد بود.
به نظر دکتر ایموتو این تصاویر خوب یا زشت را میشه با استفاده از دعا ، موسیقی یا نصب نوشته ای بر ظرف حاوی آب به دست آورد.
دکتر شاهین فرهنگ صحبتی داشت در مورد این که هر چه که اسلام ???? سال پیش گفته دانشمند ها الان دارن بهش می رسن ! این یه مورد در باب آب :خداوند می‌فرماید هرآن چه در زمین و آسمان است مرا تسبیح می‌کند. تا به حال از خود پرسیده‌اید این جمله چه معنایی دارد؟
هر ذره‌ای در عالم هستی دارای ادراک و درک و فهم و شعور است.
همه ذرات عالم هوشمندانه در مقابل خدای خودشان تعظیم و تسبیح می‌کنند.
همه ذرات هستی در محضر خدا هستند و تعبد در مقابل خدا دارند.
همه ذرات هستی در ازای تک تک اتفاقاتی که در عالم اتفاق می‌افتد از خودشان واکنش نشان می‌دهند.
و این فقط من و شما نیستم که هوشمندانه رفتار می‌کنیم.آب یکی از اینهاست.
آب خوب و بد را می‌فهمد. آب زشت و زیبا را می‌فهمد. آب دعا را می‌فهمد.
آب اهانت و فحش را می‌فهمد. آب تفاوت قائل است بین فکر مثبت و فکر منفی.
آب تفاوت قائل است بین نوشته مثبت و نوشته منفی.
آب تفاوت قائل است بین رفتار خوب و رفتار بد.
و برای همه این به صورت هوشمندانه واکنش نشان می‌دهد.
آب پیام بسیار مهمی برای ما دارد.
آب به ما می‌گوید که نگاهی عمیق‌تر به خود بیندازیم.
وقتی از نگاه آب به خود می‌نگریم، این پیام به نحوی شگفت‌آور شفاف و واضح می‌شود.
ما می‌دانیم که زندگی انسان به طور مستقیم با کیفیت آب هم در درون و هم در اطراف ما ارتباط دارد.
یک محقق ژاپنی با انتشار یافته‌های تحقیقات خود مدعی شد که مولکول‌های آب نسبت به مفاهیم انسانی تأثیرپذیرند.
نظریه این محقق ژاپنی که تاکنون از سوی مؤسسات علمی فیزیکی و زیست‌شناسی مورد تأیید قرار گرفته است، مبتنی بر بررسی نمونه‌های فراوانی از کریستال‌های منجمدشده آب و مقایسه آن با یکدیگر است.
تصاویر و اطلاعات ارائه ‌شده در این مقاله،‌ بازتابی از فعالیت «ماسارو ایموتو»، محقق خلاق و رویاپرداز ژاپنی است. «ایموتو» کتابی با نام «پیغام آب» منتشر کرده که برگرفته از یافته‌های تحقیقات جهانی وی است. اگر شما نسبت به تأثیرپذیری افکارتان از وقایع درون یا پیرامونتان شک و تردید دارید، اطلاعات و عکس‌هایی که در اینجا آورده شده را ببیند. این تصاویر مستقیماً بر اساس نتایج به دست آمده در کتاب انتشاریافته «ایموتو» است، مطمئناً در فکر و ذهن شما دگرگونی پدید می آورد و عقاید شما را عمیقاً تغییر خواهد داد.
آب، ماده‌ای بسیار سازگار است، به گونه‌ای شکل فیزیکی آب به آسانی با محیطی که در آن هست، انطباق پیدا می‌کند و نه تنها از نظر فیزیکی تغییر می‌کند، بلکه شکل مولکولی آن نیز تغییر می‌یابد. انرژی یا ارتعاشات محیط، شکل مولکولی آب را تغییر می‌دهد. از این جنبه، نه تنها آب توانایی آن را دارد که از حیث دیداری، محیط خود را منعکس کند، بلکه از حیث مولکولی هم در انعکاس محیط اطراف خود عمل می کند.
«ایموتو»، تغییرات مولکولی آب را به وسیله تکنیک‌های عکسبرداری میکروسکوپ‌های الکترونیکی و مشاهده آن به صورت سند و مدرک درآورده است. از آنجایی که فرم کریستالی آب هنگامی نمایان می‌شود که آب منجمد شده باشد، به همین منظور وی قطراتی از آب را به صورت یخ درآورده و سپس آنها را در یک فضای تاریک میکروسکوپی مورد آزمایش که از قابلیت‌های عکاسی برخوردار بوده، قرار داده است. تحقیقات وی، آشکارا تغییر شکل ساختار مولکول آب را به نمایش گذاشته است و اثر محیط بر ساختار آب را نشان می‌دهد. برف، بیش از چندین میلیون سال است که بر زمین فرود می آید و همان‌گونه که می‌دانیم، هر دانه برف‌، دارای شکل و ساختار خاص ومنحصربه فرداست.
اثرات موسیقی بر روی مولکول آب
اثرات افکار و کلمات مثبت و دعا بر روی مولکول آب

روایات
مضرات موسیقی
بپرهیز از گوش دادن به موسیقی که مقدمه ی زنا عمل نامشروع زن ومرد موسیقی است. پیامبر اکرم(ص) جامع الاخبار
موسیقی سم جذابی است که اولین اثر آن فلج قوای فکری(خودآگاه وناخودآگاه) وپیامدهای آن اضطراب وسردرگمی است.
موسیقی حیا وغیرت را از این می برد.پیامبر(ص)کاش خدا از ما بگیردهر آنچه که خدا را از ما می گیرد.
شما می تونید بامراجعه به کتابهایی که دانشمندان بر روی موسیقی دان هاوخواننده ها تحقیق کردن بفهمید که کارشان به دیوانگی رسیده وبیماری های مختلفی مثل ضعف اعصاب، فشارخون، تضعیف حس شنوایی وبینایی، صلب اراده، بی غیرتی، اتلاف وقت و... دچار شده اند.
درباره ی نشانه آخر الزمان: می بینیم که موسیقی نواخته می شود ویک نفر نیست که نهی ازمنکر کندوکسی جرأت بر نهی نمی کند.
مضرات موسیقی1
امام علی(ع) :ملائکه به خانه ای که در آن شراب یا آلت موسیقی یاساز باشد داخل نمی شوندودعای اهل خانه مستجاب نمی شود وبرکت از آنها گرفته می شود.
موسیقی نوای مسموم خوشحالی شیطان از کشتن هابیل از آن زمان تا به اکنون می باشد.
ریتمهای موسیقی شیشه ی شفاف قلب را شکسته وفضای دل را سنگین ومه آلود می کند.
از پیامدهای موسیقی نازک شدن لایه ی فکر در مغز وبروز بیماری(مانی) می باشد. مانی:بیماری روانی است که براثر از بین رفتن لایه های فکر، قدرت تصمیم گیری بجا وصحیح را از بین می برد.
داخل خانه هائی که خداوند نظر رحمتش را از آن برداشته (بواسطه ی نواختن موسیقی وخواندن غنا) نشوید.امام صادق(ع)
مضرات موسیقی2
صدای حمار (الاغ) زیباترین عبرت موسیقی صداهاست!
اکثر موسیقی دان ها ضمن اینکه ضعف اعصاب دارند از"عمر بابرکت" محرومند !!!
موسیقی بروز تزئینات شیطان به وسیله ی حرکات مسموم وموضون طناب های صوتی وانتقال آن بر گوش مخاطب است .
هر کس گوش خود را پر کند از موسیقی ، خداوند اجازه نمی دهد در بهشت که او گوش بدهد به آواز خوانندگان اهل جاویدان. پیامبراکرم (ص)
موسیقی یک روغن کاری برای هر چه سریع تر نفوذ کردن واژه های منفی در شعر ازضمیر خودآگاه به ناخودآگاه می باشد!!!

با سلام و نکته نظرات شما


منبع سایت مردمان هست .


من نظر شما رو می خونم و با اینکه دارای یکسری کپی کاری از سایت های دیگه هست ! ؛ جوابش رو می دم .

علی چهارشنبه 4 بهمن 1391 ساعت 23:36

موسیقی با بسیاری از بیماریهای روانی که ما امروزه به شدت گرفتارش هستیم مثل اضطراب رابطه دارد.
موسیقی=بیماری
بنازم دین مبین اسلام رو

عماد یکشنبه 18 فروردین 1392 ساعت 13:20

سلام
موسیقی مثل مواد مخدره کسانی که به اون معتادن باهش آرامش پیدا می کنن ولی کسانی که معتاد نسیتن نه
پس سعی کنین که مهتاد نشین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد