کاوش

***جستجو های من***

کاوش

***جستجو های من***

کاربری کامپیوتر خود را بهبود بخشی

کاربری کامپیوتر خود را بهبود بخشید
تلف کردن وقتتان به بازی کردن با کامپیوتر واقعاً شایسته ی شما نیست، اما آیا به این دلیل این کار را می کنید که به اندازه ی کافی اطلاعات از کامپیوتر ندارید و نمی توانید کار موثری با آن انجام دهید؟
در اینجا به کاربری های مفیدی از کامپیوتر اشاره می کنیم که با آنها می توانید اطلاعات کاری خود و سرعت عملتان را بالا ببرید و تاثیر خوبی روی همکاران، ارباب رجوع و رئیستان بگذارید.

نیازهایتان را مطرح کنید
از نرم افزار و سخت افزار قابل اطمینان استفاده کنید
از یک کامپیوتر با سرعت و حافظه ی بالا و یک پردازشگر خوب مثل پنتیوم 4 استفاده کنید. کانکشن اینترنتتان را پرسرعت انتخاب کنید، ترجیحاً DSL یا حتی پرسرعت تر. یک برنامه ی آنتی ویروس خوب روی سیستمتان نصب کرده تا از خراب شدن فایل هایتان در امان باشید.
از آپدیت های خودکار استفاده کنید
این مربوط به بروز کردن و ارتقاء ویروس های شناخته شده سیستم، برنامه های مختلف و سیستم عملیاتی کامپیوترتان می باشد.
درمورد مسائل ایمنی و حفاظتی سیستمتان هوشیار باشید
از باز کردن ایمیل های مشکوک و ناشناخته جداً پرهیز کنید، چون ممکن است از این طریق ویروس وارد سیستمتان شود. از کلمه ی رمز خوبی استفاده کنید تا هیچ کس نتواند آن را حدس بزند. مرتباً کامپیوترتان را تست کنید تا از آسیب های امنیتی آن اطلاع یابید.
به کارهایتان نظم دهید
صفحه ی دِسکتاپ و فایل هایتان را مرتب کنید
آیکن های روی صفحه ی دسکتاپ را نوعی واضح انتخاب کنید. میتوانید همه ی شُرت کات ها را در سمت راست و فایل های کاربردی خود را در سمت چپ دسکتاپ نگاه دارید. اگر در آنِ واحد روی چندین پروژه کار می کنید، برای هر کدام فایل های جداگانه درست کرده و اسم دقیق روی آن بگذارید تا با هم اشتباه نشوند.
شُرت کات درست کنید
با درست کردن شُرت کات می توانید در وقت صرفه جویی کنید. اگر سایت هایی هست که مرتباً از آنها دیدن می گنید، می توانید آن را در قسمت سایت های برگزیده ذخیره کنید تا راحت تر و سریعتر به آنها دسترسی پیدا کنید.
ایمیلتان را مرتب کنید
هرگونه پیام و ایمیل قدیمی و بی استفاده را پاک کنید. پیام های ارسالی را به ترتیب تاریخ دریافت مرتب کرده تا دیگر لازم نباشد برای پیدا کردن یک پیام وقتتان را با گشتن پیام های قدیمی تلف کنید. کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که پیام های مهم را روی سیستمتان در فایل های جداگانه ذخیره کنید تا راحت تر به آنها دسترسی پیدا کنید و پس از تکمیل پروژه می توانید آنها را پاک کنید.

مطلع باشید
از گشت و گذارهای بیهوده در اینترنت پرهیز کنید
به جای اینکه بیهوده برای یافتن اطلاعاتی مشغول گشتن شوید، RSS را روی سیستمتان دانلود کرده و منابع متداول خود را به آنها متصل کنید. یا اینکه از موتورهای جستجو مثل گوگل استفاده کنید.
بگذارید اطلاعات به سمت شما بیاید
می توانید در خبرنامه سایتهای خبری عضو شده تا از مهمترین خبرهای روز جهان باخبر شوید.

بازده کاری خود را بالا ببرید
از برنامه های ماکرو استفاده کنید
با کمی نظم دادن به کارها و پاک کردن اطلاعات قدیمی و اضافی، خواهید دید که اسپریدشیت برنامه ی راه اندازی پارسال، امسال هم باز برایتان کار خواهد کرد.
از تمپلیت استفاده کنید
نوشتن یک نامه ی یکسان به چند نفر با موضوعی یکسان؟ می توانید برای نامه ها، گزارشات و ایمیل های تکراری تمپلیت درست کرده و هربار فقط عمل کپی-پیست انجام دهید. هربار می توانید مطالب دیگری نیز به همان متن قبلی اظافه کنید.
از موضوع خارج نشوید
مکاتبات ایمیلتان کوتاه و مختصر باشد. لزومی ندارد که ایمیل حتماً بلند باشد. اگر لازم است که اطلاعات زیادی را منتقل کنید، می توانید آن را به ایمیل الصاق کنید. از موضوع خارج نشوید. اگر سه موضوع یا سوال دارید، بهتر است که سه ایمیل مجزا بفرستید.
اطلاعات مهم را با خود حمل کنید
فایل ها و اطلاعات مهم را می توانید به صورت الکترونیک با خود جابه جا کنید. آنها را روی حافظه ی USB یا CD ضبط کنید. از PDA تان به درستی استفاده کنید. قسمت دستورالعمل آن را مطالعه کنید تا از کارکرد برنامه های آن بیشتر مطلع شوید.

تکنولوژی زندگی را راحت تر کرده است
مردم انتظار دارند که تا دکمه ی اینتر را فشار می دهند اطلاعات را دریافت کنند. اتوماتیک بودن چیزها، سرعت انجام کار را به طریقی مصنوعی بالا برده است. مدیریت زمان البته بسیار مهم است و شما می توانید عملکرد و بازده کارییتان را با استفاده ی بهینه از تکنولوژی بیشتر کنید.
با بالا بردن کاربری کامپیوترتان می توانید امور شغلی خود را بهتر و دقیق تر انجام داده و انتظارات رئیستان را برآورده کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد